خبرهای تازه

نیکلسون: رهبری ارشد طالبان در پاکستان است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

جنرال جان نیکلسون، فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان در یک گفتگوی ویدیویی با خبرنگاران در امریکا گفته است که رهبران جنگی طالبان در افغانستان اند، اما رهبران ارشد سیاسی این گروه در پاکستان به سر می برند.

آقای نیکلسون از عدم اقدام پاکستان برای از بین بردن لانه های هراس افگنان در خاک این کشور انتقاد کرده و گفته است که هراس افگنان هنوز هم از مرز این کشور به افغانستان عبور می کنند.

نیکلسون بیان داشت: “رهبری سطح تاکتیکی آنها در افغانستان در میدان های نبرد است. رهبری ارشد شان که بنام شورای کویته یا شورای پیشاور میباشد در شهرهای پاکستان هستند، پس به نظر من رهبران ارشد آن هنوز در پاکستان زندگی میکنند.”

وی همچنان در مورد ارتباط طالبان و القاعده گفته است که رهبر کنونی طالبان با رهبر القاعده بیعت نکرده اما این دو گروه محیط دوستانه ایجاد کرده اند.

جنرال نیکلسن اضافه کرد: “همکاری و هماهنگی ها میان طالبان و القاعده است. با وجودیکه طالبان به طور عمومی واضح رابطه خود را با القاعده نمی پذیرد اما در سطح تاکتیکی ما شاهد رابطه آنها هستیم. آنها سهولت هایی از لحاظ مشاوره، اموزش برای حملات و ساختن بمب ها برای طالبان فراهم میکنند و این جنگجویان القاعده اند که طالبان افغانی را در بعضی جای ها اموزش میدهند و در مقابل آن طالبان برای آنان مراکز امن فراهم میکنند.”

امریکا در راهبرد تازه خود برای افغانستان و جنوب آسیا از پاکستان خواسته است تا بر ضد هراس افگنان اقدام عملی کند اما عدم این کار ازسوی پاکستان خشم مقام های امریکایی را بر انگیخته است.

گزارشگر: احمد وصال میرزی

Trending

خروج از نسخه موبایل