خبرهای تازه

هراس از مبدل شدن افغانستان به «سوریۀ دوم»

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شورای عالی احزاب جهادی و ملی هشدار میدهد، که حکومت در ادامۀ جنگ با هراس افگنی ناکام است و ادامۀ نبردها افغانستان را به سوریۀ دوم و میدان جنگ نیابتی کشورها مبدل خواهد ساخت.

بزرگداشت از هشتم ثور بار دیگر بهانه ای شد، تا رهبران پیشین جهادی درد دل های شان را بازگو کنند.

کریم خلیلی، عضو شورای عالی احزاب جهادی و ملی میگوید، “طالبان اگر فکر میکنند که از راه صلح امارت اسلامی را تشکیل میدهند، امارات اسلامی هرگز به افغانستان برگشتنی نیست و حکومت همچنان در سایۀ جنگ ناکام است و تا آخر ناکام خواهد بود.”

رهبران پیشین جهادی میگویند، در کنار نظامیان افغان آمادۀ دفاع از کشور اند اما آنان نگران مبدل شدن افغانستان به سوریۀ دوم هستند.

آقای خلیلی میگوید، “من جدا نگرانم که با ادامۀ جنگ افغانستان به سوریۀ دوم و میدان جنگ نیابتی کشورها مبدل شود، دشمنی که بخواهد جنگ فرقه ای را در افغانستان راه اندازی کند کور بخواند.”

این رهبران میگویند، بازی های قوی برای کشاندن افغانستان به بحران از سوی قدرت های جهان روی دست است و حکومت و رهبران سیاسی باید مانع این بازی ها شوند.

صبغت الله مجددی، رییس شورای عالی احزاب جهادی و ملی میگوید، “افغانستان با خطرهای جدی روبر است، دنیا و کشورهای قدرتمند در تلاش خراب ساختن افغانستان هستند.”

شورای عالی احزاب جهادی و ملی همچنان از حکومت میخواهند، تا زمینه را برای نقش آفرینی گروه های جهادی در تامین ثبات فراهم ساخته و مانع بدنام ساختن مجاهدین از سوی حلقاتی در داخل حکومت شوند.

گزارشگر: فواد ناصری

Trending

خروج از نسخه موبایل