اخبار ساحوی

هردو نامزد افغانستان متعهد به امضای پیمان امنیتی استند- راسموسن

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

نشست دو روزه تاریخی سران ناتو روز پنجشنبه(۱۳سنبله) در ویلز آغاز شد. در بخش نخست نشست سران ناتو موضوعات مهم افغانستان را به بحث گرفتند.

بسم الله محمدی به نمایندگی افغانها به ویلز رفته تا خواسته های افغانها را در قالب یک برنامه روشن در این نشست قرائت کند، اما اندرس فوگ راسموسن دبیر کل ناتو میگوید:

پس از پایان ماموریت رزمی ناتو در افغانستان، همکاری های ما مشروط بر امضای پیمان امنیتی میان امریکا و افغانستان است.

راسموسنگفته است که، افغانها اکنون یک فرصت تاریخی برای توسعه کشور شان و تصمیم گیری در مورد آینده خودشان دارند. هرچند ماموریت رزمی ما به زدوی تکمیل می شود، اما افغانستان هنوز به حمایت بین المللی نیاز دارد.

دبیر کل ناتو با ناخشنودی از وضیعت کنونی افغانستان از نامه ی هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان مبنی بر توافقات سیاسی برای تشکیل حکومت وحدت ملی استقبال کرد.

وی افزود، من گفته میتوانم که ما یک پیام از هر دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان را بدست آوردیم که آنها بر انجام توافقات سیاسی تعهد کردند، اگر تحقق یابد ما از آن استقبال میکنیم. افغانها شایسته داشتن رییس جمهور منتخب استند که باید به اسرع وقت به کار خود آغاز کند.

ناتو خواستار اینست که، رییس جمهور افغانستان در آینده نزدیک انتخاب شود و پیمان امنیتی را با متحدین اش به امضا برساند. در غیر آن صورت ماموریت شان را مبنی بر آموزش نیرو های امنیتی افغان پایان میدهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل