اخبار ساحوی

هشدار جبهه ملی از پیامد های تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

اعضای جبهه ملی هشدار میدهند که اگر تقلب گسترده در انتخابات آینده ریاست جمهوری صورت گیرد بار دیگر بحران و بی ثباتی دامنگیر افغانستان خواهد شد.

اعضای جبهه ملی در نشستی که در شهرمزار شریف غرض آمادگی ها برای انتخابات آینده کشور صحبت می نمودند گفتند: اگر والی بلخ تصمیم نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده کشور را داشته باشد این جبهه از او حمایت خواهد کرد.

به گفته عطا محمد نور والی بلخ ” تمامی رهبران جهادی در سراسر کشور با هم در تماس هستند و برای بدست گرفتن سرنوشت مردم افغانستان پس از سال 2014 نیز آمادگی دارند و هرگاه چنین اقدامی صورت گیرد با مشورۀ تمام احزاب سیاسی یکی از نامزد ریاست جمهوری آینده خواهم بود”.

وی همچنان تاکید نموده گفت: در صورتیکه نامزدان گم نام در انتخابات ریاست جمهوری سهم بگیرند و مشکل فعلی افغانستان حل نشود خود را به این سمت واجد شرایط میداند.

از سوی هم والی بلخ گفت:” این اقدام را برای حل مشکلات افغانستان در نظر دارد و حضور او در کنار اعضای جبهه ملی به عنوان عضویت در این جبهه نیست، بلکه برای حل مشکلات موجود در افغانستان است که همه رهبران جهادی در کنار همدیگر برای ثبات افغانستان در تلاش اند.

از سوی هم احمد ضیا مسعود رهبر جبهه ملی که در این نشست حضور داشت گفت : “اگر والی بلخ بخواهد خود را نامزد پست ریاست جمهوری کند این جبهه از او حمایت خواهد کرد”.

درهمین حال اعضای این جبهه میگویند:” اگر بار دیگر به حق مردم  در انتخابات خیانت شود، این جبهه مردم را بسیج میکنند و راهپیمایی های بزرگ را راه اندازی خواهند کرد”.

Trending

خروج از نسخه موبایل