جهان

هشدار جوبایدن به ایران، اقداماتش بدون پاسخ نخواهد ماند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۰, ۱۴۰۰)

جو بایدن، در حاشیه نشست کشورهای عضو گروه ۲۰ در رُم، در یک کنفرانس خبری به الزام ایران به بازگشت به مذاکرات وین و همچنین حملات هواپیمای بدون سرنشین این کشور به مواضع و منافع امریکا در منطقه نیز اشاره کرد.

اشاره آقای بایدن به حمله اخیر به پایگاه نیروهای امریکایی در جنوب سوریه است.

امریکا ایران را مسئول این حمله می‌داند و گفته است که این اقدام بدون پاسخ نمی ماند.

به نقل از خبرگزاری رویترز روز گذشته (۹عقرب) با انتشار گزارشی به اظهارات رئیس جمهور امریکا در ارتباط با ایران پرداخته است.

بایدن در این نشست خبری تاکید کرده است که این کشور با هر اقدامی که از سوی ایران علیه منافع امریکا صورت گیرد، مقابله خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا به‌ویژه بر مقابله با حملات هواپیماهای بدون سرنشین که از سوی نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی علیه منافع امریکا در منطقه صورت می‌گیرد، تاکید کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا نیز در واکنش به حمله اخیر به مواضع امریکا در جنوب سوریه از تحریم‌های جدید این کشور در ارتباط با فعالیت‌های هواپیماهای بدون سرنشین خبر داده بود.

آمریکا در همین ارتباط هفته گذشته، سعید آقاجانی، فرمانده واحد هواپیمای بدون سرنشین هوافضای سپاه پاسداران و سه نفر دیگر را تحریم کرده بود.

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که جمهوری اسلامی مستقیما یا از طریق ارسال این هواپیمای بدون سرنشین به نیروهای مورد حمایت خود در منطقه به مواضع امریکا و متحدان این کشور حمله می‌کند.

—–

کمپین چشم به راه کمک – برای ارسال کمک‌های نقدی با این ویبسایت مراجعه نمایید: http://www.helpafg.orgآریانانیوز و تلویزیون آریانا از ابتکار «بنیاد بیات» برای جمع آوری کمک برای تامین مواد غذایی به خانواده‌های نیازمند در افغانستان حمایت همه جانبه میکند.ما به عنوان همکار رسمی رسانه ای از شما تقاضای کمک میکنیم تا بتوانیم در این شرایط دشوار برای خانواده‌های افغان مواد غذایی تهیه کنیم.

Trending

خروج از نسخه موبایل