خبرهای تازه

هشدار رییس اجرایی: با معاملات پشت پرده صلح در افغانستان نخواهد آمد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس اجرایی عبدالله عبدالله هشدار میدهد که اگر چند نفری در حکومت با طالبان معاملات پشت پرده انجام دهند، صلح در افغانستان نخواهد آمد.

آقای عبدالله در چهارمین مراسم سالیاد مارشال محمد قسیم فهیم تاکید ورزید که حکومت آماده سپردن امتیاز های کم پیشینه ای برای طالبان است تا این گروه به صلح تن دهد.

وی گفت: “اگر چند نفری در پشست سر نشسته اند و با کشور های خارجی سرگوشی کنند و بگویند این اش بر من و آن اش بر تو؛ با معامله پشت پرده صلح نخواهد آمد. مردمی که برای صلح قربانی می دهند در برابر صلح می ایستند.”

در عین حال، عبدالرب رسول سیاف، یکی از رهبران جهادی نیز پیشنهادی به حکومت ارائه کرد و بیان نمود که امتیاز دهی به طالبان باید پس از پیوستن این گروه به صلح باشد.

آقای صیاف اظهار نمود: “برای طالبان پیشکش کنید اما پیش پرداخت نکنید؛ امتیاز وعده بدهید، اما پیش از پیش از جیب ملت نباید بزرگ بخشی کنید.”

حکومت در حالی به صلح با طالبان دل گرمی کرده است که پیکار جویان طالب هنوزهم در میدان های نبرد با نظامیان کشور درگیر اند و هیچ گونه چراغ سبز صلح برای دولت افغانستان نشان نداده اند.

محمد شریف ، یفتلی رییس ستاد ارتش تصریح نمود: “هراس افگنان در سال آینده برنامه ریزی برای حملات کرده اند. اما نیروهای امنیتی آماده دفاع از کشور هستند.”

این در حالیست که حکومت در نشست روند کابل اعلام کرد که حاضر است حتا برای طالبان حزب سیاسی شکل دهد، گذرنامه بدهد و بدون قید و شرط با آنان به مذاکره بپردازد. اما طالبان با انجام چندین حمله ظاهراً به پیشنهاد های دولت پشت گوش کرده اند.

گزارشگر: باعث حیات

Trending

خروج از نسخه موبایل