خبرهای تازه

هشدار رییس جمهور غنی بر لغو شورای ملی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس جمهور غنی در دیدار با هیت اداری مجلس نمایندگان هشدار داده است که یا مجلس از استیضاح مقام نهادهای امنیتی صرف نظر کند، یا هم وی طی یک فرمان، شورای ملی را منحل اعلام خواهد کرد.

استیضاح مقام های امنیتی از سوی مجلس نمایندگان هشدار رییس جمهور را به همراه داشته است.

برخی اعضای مجلس نمایندگان میگویند، رییس جمهور در دیدار با هیت اداری مجلس نمایندگان گفته است که اگر مجلس از استیضاح مقام های نهاد های امنیتی نگذرد، در یک فرمان شورای ملی را منحل اعلام خواهد کرد.

میرویس یاسینی، عضو مجلس نمایندگان میگوید، “رییس جمهور گفته است که شورای ملی را منحل میکند اما من دو نکته را باید یاد آور شوم، یکی این که انتخابات گذشته به جل و تزویر بود و حکومتی که نود فیصد آن جعل بوده است، چطور میتواند یک ارگان را تشکیل بدهد و شورا را منحل کند.”

این موضوع برای مجلس نمایندگان خیلی حساسیت برانگیز شده است اما هیت اداری مجلس مقابل دوربین رسانه ها از تهدید های رییس جمهور قصه نمیکند و مجلس سری اعلام میشود.

در همین حال ریاست جمهوری هشدار لغو پارلمان از آدرس رییس جمهور را رد میکند.

دواخان مینه پال، معاون سخنگوی رییس جمهور میگوید، “رییس جمهور با هیچ فرد و مقامی از لغو پارلمان سخن نگفته است.”

جلسۀ سری حدود نیم ساعت ادامه یافت، زمانی که نمایندگان از تالار بیرون شدند و اکنون حرف های دیگری هم از آدرس رییس جمهور دارند.

به گفتۀ آنان، رییس جمهور تشویش سقوط افغانستان را هم ندارد.

رحمان رحمانی، عضو مجلس نمایندگان میگوید، “رییس جمهور از وزیر ناکارش دفاع میکند، وزیری که ولایات و ولسوالی ها را میفروشد، انتحاری میکند، من که کارت وی آی پی دارم در صدجای تلاشی میشود، پس در چهارصد بستر چگونه انتحاری شد؟ حتما رییس جمهور، وزیر دفاع، رییس امنیت و وزیر داخله در آن دخیل هستند و نمیخواهند پرده برداری شود، خدا کند که افغانستان در یک روز سقوط کند.”

قرار است مجلس نمایندگان روز دوشنبه نشستی را برای استیضاح مقام های نهادهای امنیتی برگزار کند، مقام های که به باور این مجلس عامل افزایش نا امنی ها و رویدادهای مرگبار به ویژه حملۀ پیچیده بر بیمارستان چهارصد بستر اند.

گزارشگر: الهه عمری

Trending

خروج از نسخه موبایل