اخبار ساحوی

هشدار طالبان به رسانه‌ها: نشرات علیه طالبان را تا یک هفته متوقف سازید

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای به روز دوشنبه به شماری از رسانه‌ها از بهر نشر پیام‌های نهاد‌های امنیتی افغانستان زیر نام اعلانات تجارتی هشدار داد.

گروه طالبان در این اعلامیه گفته اند که در کابل و بعضی از ولایات کشور، شماری از رسانه های تصویری و صوتی اعلانات نهادهای امنیتی افغانستان را زیر نام «اعلانات تجارتی» علیه این گروه به نشر می رسانند که موجب تخریب ذهنیت عامه نسبت به آنان می گردد.

کمیسیون امور نظامی طالبان از این رسانه ها می خواهند که، تا یک هفته دیگر این گونه نشرات شان را متوقف سازند.

این گروه می گوید که در صورت ادامۀ این گونه نشرات رسانه‌ها، این گروه آنان را به حیث «لانه‌های استخباراتی» می شناسند و آن‌ها را مورد اهداف نظامی قرار خواهد داد.

در همین حال مجیب خلوتگر رییس دیده بان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان میگوید: “حکومت مسوول تامین امنیت رسانه ها و خبرنگاران است، اگر پس از یک هفته مشکلی پیش آید در قدم نخست مسوول آن حکومت خواهد بود.”

نهادهای پشتیبان از رسانه های آزاد در واکنش به تهدید طالبان در برابر رسانه ها می‌گویند که طالبان نباید رسانه ها را تهدید کنند.

فهیم دشتی رییس فدارسیون نهادهای خبرنگاران و رسانه ها میگوید:”هیچ گروهی حق تعیین تکلیف بر رسانه ها را ندارد، رسانه ها مطابق به قوانین نافذه افغانستان فعالیت می کنند.”

هرچند سال ها از نشر اعلان های بازرگانی وابسته به نهادهای امنیتی از سوی رسانه ها می‌گذرد اما این نخستین بار است که طالبان در این پیوند رسانه ها را تهدید به حملات نظامی کرده میکند.

Trending

خروج از نسخه موبایل