رویداد های اخیر

هشدار طالبان به شماری از نیروهای خارجی که برای محافظت از سفارتخانه‌ها باقی خواهند ماند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۲, ۱۴۰۰)

طالبان هشدار داده است که حضور شماری از سربازان خارجی برای محافظت از فرودگاه کابل و سفارتخانه های کشورهای خارجی پس از تکمیل روند خروج برای این گروه قابل قبول نیست و این نیروها به عنوان «اشغالگران» شناخته خواهند شد.

طالبان در اعلامیه ای گفته است: ” حضور نیروهای خارجی در کشور ما زیر هر نامی و از هر کشوری که باشد” برای افغان‌ها و طالبان قابل قبول نیست.

در اعلامیه این گروه آمده است: ” نگه‌داری امنیت وجب وجب خاک افغانستان، میدان‌های هوایی، سفارتخانه‌های خارجی و نمایندگی‌های دیپلماتیک مسئولیت افغان‌هاست. بناءً هیچکسی به امید بقای حضور نظامی یا امنیتی در کشور ما نباشد و نباید گامی بردارد که در نتیجه آن روابط بین ملت‌ها و کشورها متشنج گردد.”

طالبان هشدار داده است: ” اگر کسی مرتکب چنین اشتباهی شود، افغان‌ها و امارت اسلامی آن ها را به نگاه اشغالگر می‌بینند و در برابرش آنچنان موقفی می‌گیرد که در طول تاریخ در برابر اشغالگران گرفته است و مسئولیت آن هم به آنها راجع خواهد بود.”

 طالبان در حالی این اعلامیه را نشر کرده است که تامین امنیت فرودگاه حامد کرزی در کابل و سفارتخانه های کشورهای خارجی یکی از نگرانی های جدی نیروهای خارجی پس از تکمیل روند خروج از افغانستان است.

Trending

خروج از نسخه موبایل