خبرهای تازه

هشدار غنی به طالبان: انتقام خون حملات اخیر را خواهیم گرفت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس جمهور اشرف غنی پس از حملات خونبار در کشور هشدار داد که از آنهایی که در برابر مردم افغانستان اعلام جنگ کرده اند و مردمان کشور را از بین می بردند به زودی انتقام خواهند گرفت.

آقای غنی گفت: «آنهایی که به این خاک تعلق ندارند و اعلان جنگ می کنند، باید بفهمند که انتقام این ملت سریع، مصمم و همه جانبه خواهد بود.»

رییس جمهور کشور در نشست خبری مشترک با رییس جمهور اندونیزیا تاکید ورزید که طالبان برای اینکه بادار شان را از انزوا بیرون سازند، دست به اقدامات خشونت بار می زنند.

وی بیان کرد: «آنها این بار به فرمایش بادار خود مسوولیت را پذیرفتند تا برای بادار شان زمینه بیرون رفتن از انزوای سیاسی که در آن به سر میبرند فراهم شود. بادار شان با زور آزمایی در مقابل مردم از این وحشت گسترده برای منافع خود استفاده اعظمی میکنند.»

آقای غنی از جامعه جهانی نیز خواست تا با به کارگیری از هر گزینه ممکن کشورهای حامی هراس افگن را منزوی بسازد.

او اضافه کرد: «از دوستان بین المللی می خواهیم که با هر وسیله ممکن کشورهای را که از هراس افگنی حمایت می کنند و به هراس افگنان پناه گاه و تسهیلات فراهم می کند ازاین تخطی غیر قانون باز دارد.»

درهمین حال رییس جمهور اندونیزیا، جوکوویدودو با همدردی با مردم افغانستان اظهار نمود که این کشور با ساختن یک مرکز اسلامی در افغانستان برای تسهیل روند صلح همکاری می کند.

آقای جوکوویدودو تصریح کرد: «اندونیزیا  می خواهد در افغانستان یک مرکز اسلامی بسازد تا در روند صلح افغانستان همکاری کند. در کنار آن در بخش های زیر بنایی و اقتصادی و آموزشی نیز آماده همکاری است.»

رییس جمهور غنی همچنان در بخش دیگر از سخنانش شرایط کشور را حساس و سرنوشت ساز  دانست و از سیاسیون خواست تا در این وضعیت منافع کوچک شخصی شان را  برمنافع ملی ترجیع ندهند و از تفرقه پراگنی خوداری کنند.

گزارشگر: لیدا نیازی

Trending

خروج از نسخه موبایل