کوید۱۹

هشدار مقام‌‌ها از  احتمال شیوع موج چهارم ویروس کرونا در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۴, ۱۴۰۰)

مقام‌های صحی در حالی از احتمال شیوع موج چهارم ویروس کرونا در کشور هشدار میدهند که امکانات تداوی در شفاخانه افغان جاپان هر روز به حد اقل میرسد.

رییس شفاخانه افغان جاپان میگوید که به تازه‌‌گی ۳۵ مریض وخیم کرونا از ولایت‌‌های غزنی و دایکندی به این شفاخانه منتقل شده اند.

او افزوده که امکانات تداوی بیماران کرونا در این شفاخانه هر روز به حداقل می رسد.

زلمی ریشتین، رییس شفاخانه افغان جاپان، در این باره گفت:” وضعیت را که ما مشاهده می‌کنیم روز به روز درحالی افزایش است. همین گونه روزهای پیش سمپل می‌گرفتم کم بود و در این روزها تا ۲۰ درصد افزایش یافته است و بیشتر مریضان ما در این روزها تست شان مثبت می باشد.”

در همین حال، داکتران شفاخانه افغان جاپان از نبود بودجه لازم برای تکمیل تجهیزات صحی نگرانی میکنند.

آنها می‌افزایند که در کنار این مشکلات حقوق سه ماه شان نیز پرداخت نشده اند.

سحر، داکتر شاخانه افغان جاپان، در این باره گفت:” داکتران شفاخانه افغان جاپان می‌گویند سال گذشته در همین وقت موج سوم کرونا انتشار پیدا کرده بود که تلفات زیاد انسانی را به همراه داشت آنان تاکید دارند که با این امکانات کمی که دارند نمیتوانند به موچ چهارم رسیده‌گی کنند.”

سازمان جهانی صحت از آغاز اکتوبر تاکنون ۳۲ رویداد مثبت این ویروس را در افغانستان گزارش کرده است.

بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی صحت از آغاز همه‌ گیری ویروس کرونا تاکنون شمار مجموعی مبتلایان بیماری کرونا به ۱۵۵ هزار و ۸۹۱ تن رسیده که از این میان ۷۲۴۹ تن جان باخته اند.

قیام الدین، داکتر شفاخانه افغان جاپان، در این باره گفت:” از یک سو وسایل طبی از قبیل دوا و چیزهای دیگری که مورد ضرورت شفاخانه است بخاطریکه ما تدابیر کلی به موج چهارم ویروس کرونا داشته باشیم نداریم.”

این درحالی است که سازمان جهانی صحت در آخرین گزارش خود در باره افغانستان از شیوع بیشتر ویروس کرونا و هچنان ضایع شدن واکسین کرونا موجود در افغانستان خبر داده است.

این سازمان گفته است که ۱.۶ میلیون دوز واکسین کرونا در افغانستان موجود است که اگر زود مصرف نشود، ضایع خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل