رویداد های اخیر

هشدار ناتو از خروج زود هنگام نیروهای خارجی از افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۷, ۱۳۹۹)

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی عمومی سازمان ناتو امروز (سه شنبه ۲۷ عقرب) هشدار داد که خروج زود هنگام نیروهای امریکایی از افغانستان به بهای هنگفت تمام خواهد شد.

این درحالی است که بر بنیاد گزارش‌ها دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا میخواهد سربازان خود را در افغانستان به حد اعظمی کاهشد دهد.

ستولتنبرگ امروز در یک اعلامیه گفت:” ما با یک تصمیم مشکل رو به رو استیم. ما از ۲۰ سال به این طرف در افغانستان بودیم و هیچ عضو ناتو نمی خواهد بدون ضرورت در افغانستان بماند. اما در همین حال، قیمت خروج زود هنگام نیروهای خارجی از افغانستان بسیار هنگفت خواهد بود.”

ستولنبرگ گفت داعش در افغانستان دوباره احیا خواهد شد و خطر این وجود دارد تا افغانستان دوباره به پناگاه امن هراس‌ افگنان مبدل شود و از اینجا حملات تروریستی پلان شود

بر بنیاد گزارش رویترز مقام‌ها امریکایی به نظامیان این کشور در مورد خروج سربازان امریکایی  یک پلان داده است اما این پلان تا حال به دسترس قوماندانان قرار نگرفته است.

ستولتنبرگ افزوده: ” با وجود کاهش نیروهای امریکایی ناتو همچنان به ماموریت خود ادامه خواهد داد و به نیروهای افغان مشوره و تریننگ خواهد داد. و ما همچنان متعهد استیم که نیروهای افغان را تا سال ۲۰۲۴ حمایت مالی کنیم.”

ستولتنبرگ گفته است:” صدها هزار سربازان از اروپا و خارج از اروپا با سربازان امریکایی شانه به شانه استاد استند. و بیشتر از ۱۰۰۰ تن قربانی داده است.”

او افزود: ” ما یکجا به افغانستان رفتیم و یکجا از این کشور به طور منظم و هماهنگ در شرایط مناسب بیرون میشویم. من بالای همه اعضای ناتو صدا میکنم که برای امنیت خود به این تعهد وفادار بماند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل