Connect with us

انتخابات ۹۸

هشدار نمایندگان مجلس: انتخابات شفاف برگزار کنید؛ بحران نزدیک است

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

همزمان با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری نگرانی ها از چگونه گی برگزار شدن این روند افزایش یافته است، چنانچه شماری از نماینده گان مجلس می گویند که تقلب های سازماندهی شده پیش از برگزای انتخابات زمینه سازی شده و بحران بزرگی را درکشور ایجاد خواهد کرد.

محمد عارف رحمانی، نماینده مردم غزنی در مجلس به روز شنبه در مجلس عمومی وضعیت کشور را نگران کننده خوانده گفت: «انتخابات ریاست جمهوری زمینه ساز یک بحران بزرگ درکشور است و کمیسیون های انتخاباتی باید قانون را رعایت کنند.»

مریم سما، یک عضو دیگر مجلس از ولایت کابل از تمامی نامزدان ریاست جمهوری خواست تا از «مطلق اندیشی» بپرهیزند و نتیجه انتخابات را قبول کنند. وی افزود که «همه نگران شفافیت انتخابات است.»

علی اکبر قاسمی، یک عضو دیگر مجلس از ولایت غزنی اظهار داشت: «در انتخابات پیشرو صندوق ها پیش از پیش در حال پر شدن است که این فاجعه افغانستان را ویران می کند. آرای گوسفندی نباید سرنوشت کشور را تعیین کند و این نگرانی های است که باید به آن رسیده گی شود.»

درهمین حال، امیرخان یار معاون اول مجلس نماینده گان از کمیسیون های انتخاباتی میخواهد تا جلو هر گونه مداخله را گرفته و انتخابات شفاف را برگزار کنند.

آقای یار که ریاست مجلس را به عهده داشت گفت: «کمیسیون های انتخاباتی باید انتخابات شفاف و سرتاسری را برگزار کنند و مطابق قانون به پیش بروند و باید جلو تقلب و فریب ها در این روند گرفته شود.»

قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم ماه میزان برگزار شود، اما نماینده گان مجلس می گویند که اگر چالش های موجود در برابر این روند از میان برداشته نشود، پیامد های ناگواری به دنبال خواهد داشت. 

انتخابات ۹۸

توافق‌نامه سیاسی میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

واکنش‌ها به توافق سیاسی غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

انتخابات ۹۸

توافق سیاسی میان غنی و عبدالله

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!