اخبار ساحوی

هشدار والی بلخ؛ خانه‌های که در اختیار اختطاف چیان و داعش قرار گیرد ضبط می‌شوند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۸, ۱۴۰۱)

قدرت‌الله ابو حمزه والی بلخ هشدار داده است که هرگاه کسی و یا مالکان شهرک‌ها، خانه‌یی را در اختیار اختطاف‌چیان و یا اعضای داعش قرار دهند و یا به کرایه دهند، حکومت این خانه‌ها را ضبط خواهد کرد.

والی بلخ می‌گوید که برای جلوگیری از جا گرفتن اختطاف چیان و اعضای داعش در منازل رهایشی نیاز به حمایت مردم دارند و از باشندگان بلخ میخواهد که با نیروهای امنیتی همکاری نمایند.

به گفته والی بلخ برای تامین امنیت این ولایت میخواهد که مالکان شهرک‌ها و هم چنان مردم به اعضای داعش و اختطاف‌چیان، خانه‌هایی کرایی در اختیار ندهند، زیرا حکومت چنین خانه‌ها را شناسایی و ضبط خواهد کرد. و مالکان آنرا نیز به نهادهای عدلی وقضایی معرفی خواهد کرد.

قدرت‌الله ابو حمزه والی بلخ گفت:« آن خانه‌های که در اختیار اختطافچیان و یا داعشیان قرار داده شوند، پس از شناسایی ضبط می شوند و همچنان وکیل گذر و مالک خانه به سارنوالی معرفی می‌شوند.»

در همین حال این تصمیم ولایت بلخ با واکنش‌های متفاوت فعالان مدنی ولایت بلخ روبه‌رو شده است.

یک تن از فعالان مدنی در ولایت بلخ می‌گوید که:« جرم یک عملی فردی است که میتواند خود آدم مظنون یا فرد متهم باشد. اگر از سوی امارت اسلامی شناسایی شدند وگرفتار شدند باید بعد از تحقیقات آنها را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی بکنند.»

هرچند ولایت بلخ یکی از ولایت‌های امن کشور محسوب میشود اما بعضی اوقات رویدادهای ضد امنیت در آن ولایت رخ میدهد. به تازگی هم پسر یک داکتر در شهر مزار شریف ربوده شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل