اخبار ویژه

هشدار کمیته مصوونیت خبرنگاران از مداخله طالبان در امور رسانه‌ها در غزنی

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۵, ۱۳۹۹)

کمیته مصوونیت خبرنگاران افغان امروز (دوشنبه، ۵عقرب) از تلاش های طالبان برای وضع محدودیت ها روی رسانه ها و خبرنگاران هشدار داده است.

این کمیته در یک اعلامیه گفته است که طالبان اخیرا شماری از خبرنگاران و مسوولان رسانه ای ولایت غزنی را احضار کرده و به آنان گفته است که باید نشرات شان را مطابق خواست آنان عیار سازند.

در خبرنامه‎ی این کمیته آمده است که :”طالبان به رسانه ها و خبرنگاران توصیه کرده است که از نشر موسیقی و صدای زنان در رسانه های محلی خودداری کنند.”

خبرنامه می افزاید که این خواست طالبان هوشدار گونه بوده و به مسوولان رسانه ها هشدار داده است که در صورت عدم پذیرفتن خواست شان مسوولیت بعدی به دوش آنان خواهد بود.

کمیته مصوونیت خبرنگاران افغان گفته است که پس از سعی و تلاش نماینده کمیته مصوونیت در ولایت غزنی و پا درمیانی بزرگان محل این مساله به گونه قسمی حل شده است.

از سوی دیگر کمیته مصوونیت خبرنگاران افغان به نقل از منابع طالبان گفته اند که مسوولان محلی آنان این کار را به گونه خودسر انجام داده اند و رسانه ها میتوانند مثل گذشته به نشرات شان ادامه داده ولی بعضی خواست های آنان را نیز که ظاهرا از سوی آنان برخلاف عرف محلی خوانده شده است در نظر گرفته شود.

کمیته مصوونیت خبرنگاران افزوده است که این نهاد به این باوراست که حق دسترسی به اطلاعات و آزادی بیان حق طبیعی هر انسان است و هیچ کس و هیچ گروهی حق سلب آنرا ندارد.

این کمیته از تمام جهت های دخیل در قضیه میخواهد که به این حق انسانی احترام گذاشته و باعث ایجاد موانع در این راستا نگردند.

در همین حال این کمیته از حکومت افغانستان نیز خواسته است که با استفاده از آدرس سیاسی گروه طالبان در دوحه، به این معضل رسیدگی کند.

این در حالی است که پس از آغاز مذاکرات صلح در دوحه ماه گذشته، نجیب شریفی، رییس این کمیته نگرانی جدی اش را در باره حفظ دست آوردهای رسانه‌ای ۱۹ ساله گذشته ابراز کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل