تجارت

هفتمین نشست ریکا در شهر عشق آباد برگزار شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

هفتمین نشست همکاری های اقتصادی منطقه یی یا ریکا امروز در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار شد.

در نخستین روز این نشست که نمایندگان بیش از ده کشور جهان اشتراک کرده بودند روی بهبود روابط بازرگانی و ترانزیتی در کشور های منطقه رایزنی شد.

در این نشست رولا غنی، بانوی نخست کشور نقش زنان را در بازرگانی برای ثبات کشور سودمند می خواند.

خانم غنی گفت: “یکی ازاهداف نشست کنونی ریکا گسترش همکاری ها میان تجارت های زنان است. چون ما میدانیم که بدون شرکت زنان در بازرگانی و فعالیت های اقتصادی رسیدن به هدف های مان امکان ندارد. بناً باید زنان و مردان در این بخش کار کنند تا ما به ثبات پایدار دست یابیم.”

عتیق الله نصرت، رئیس هیئت عامل اتاق تجارت و صنایع در مورد بیان داشت: “اتاق تجارت و صنایع افغانستان برای حل مشکلات بازرگانان برنامه های را عملی می سازد که با عملی شدن این برنامه ها برای رُشد سرمایه گذاری ها درکشور و منطقه تلاش خواهند شد.”

گسترده شدن روابط بازرگانی افغانستان و ترکمنستان بخش دیگر از نخستین روز نشست ریکا را شکل می دهد.

قربان نظر بایووف، معاون نخست وزیر ترکمنستان گفت: “اکنون طرفین یعنی افغانستان و ترکمنستان علاقمند اند تا روابط بازرگانی شان را گسترش دهند و شرایط کنونی برای استفاده از این فرصت بسیار مناسب است ما اکنون برای امضاء هفت پیمان برای گسترش بازرگانی مان آماده هستیم.”

افغانستان از دید آگاهان اقتصادی فرصت های خوبی را برای جلب سرمایه گذاری دارد اما حکومت در شانزده سال گذشته نتوانسته است زمینه های خوب سرمایه گذاری را در کشور ایجاد کند که فرار سرمایه ها از کشور یکی از نگرانی های این آگاهان است.

Trending

خروج از نسخه موبایل