خبرهای تازه

همایون: افراد محدود در حکومت، کشور را به چالش کشانده است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

همایون همایون، نامزد معاونیت اول مجلس نماینده گان می گوید افراد محدود در حکومت، افغانستان را با چالش برده و موضوعات قومی را دامن می زنند که به باور او ادامه این وضعیت، بحران بزرگی را در کشور ایجاد خواهد کرد.

مجلس نماینده گان انتخابات هئیت اداری را امروز (شنبه، ۱۹ حوت) برگزار کرد تا معاونین و دو منشی این مجلس مشخص شوند. برای کرسی معاونیت اول، همایون همایون، نذیر احمدزی، و عبدالرحیم ایوبی خود شان را نامزد کردند.

نامزد معاونیت اول مجلس نماینده گان می گوید که هر چند دشمنی با حکومت ندارد، اما افراد محدود درحکومت هستند که سبب ایجاد چالش های زیاد در کشور شده و تضاد را نیز در میان اقوام دامن می زنند.

آقای همایون گفت: “به تمام حکومت دشمن نیستم اما چند فرد فاسد می خواهند کشور را با چالش بکشانند و تا مرگ در برابر شان ایستاده استم و این افراد کسانی هستند که موضوعات قومی را دامن میزنند و من می توانم نقد کنم سیاست حکومت را به نماینده گی از شما.”

نذیر احمد زی، نامزد دیگر معاونیت اول مجلس نماینده گان بیان داشت:”دشمنان کشور تلاش دارند تا خیر و وحدت کشور را به چالش ببرند و تلاش های من بر تقویت وحدت ملی میان تمام اقوام خواهد بود.”

با این حال سید علی کاظمی و غلام فاروق مجروح نامزدان معاونیت دوم و عبدالقادر زازی و عبدالرووف انعامی نامزدان پست منشی مجلس و نیز عرفان الله عرفان نامزد منشی دوم این مجلس بود و آقای عرفان در رای گیری علنی بار دیگر منشی دوم مجلس تعیین گردید، اما مجلس نماینده گان به بقیه نامزدان هئیت اداری صندوق گذاشت.

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نماینده گان اظهار داشت:”در کاندیداتوری معاونیت اول یک کاندید نتوانست که پنجاه جمع یک که یک صد و یازه رای میشود را به دست بیاورد و ازمیان سه نفر دو نفر که آرای بلند دارند به دور دوم میروند.”

سرانجام پست معاونیت اول به علت تکمیل نشدن آرای پنجاه جمع یک به دور دوم میان آقای همایون و احمدزی رفت و اما سید علی کاظمی و غلام فاروق مجروح نتوانستند کرسی معاونیت دوم  را به دست بیاورند و بر بنیاد اصول وظایف داخلی نامزدان تازه خود شان را ثبت نام خواهند کرد.  

Trending

خروج از نسخه موبایل