خبرهای تازه

همایون همایون: اگر رییس جمهور بدماشی میکند ما هم میتوانیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

همایون همایون، معاون مجلس نمایندگان در نشست علنی امروز دوشنبه(۴ سرطان) مجلس نمایندگان هشدار داد که اگر رییس جمهور با استفاده از محافظان شخصی خود دست به بدماشی بزند، ماهم می توانیم از محافظان خود برای زورآزمایی استفاده کنیم.

آقای همایون تاکید نمود که رییس جمهور از بادیگاردهای خود برای اجراات غیرقانونی استفاده می کند.

وی گفت: “رییس جمهور در کشور بدماشی میکند و سی میلیون بنده رییس جمهور نیست. اگر رییس جمهور از نگهبانان اش برای منافع شخصی استفاده می کند، ما هم این کار را  کرده میتوانیم.”

 نماینده گان مجلس اظهار کردند که حکومت خلاف منافع ملی در کشور عمل می کند و زیان این کار بیشتر از فعالیت های گروه های هراس افگن درکشور است.

جعفر مهدوی، نماینده کابل در مجلس بیان کرد: “عملکرد ارگ ریاست جمهوری و حکومت بدتر از داعش و طالب در مقابل مردم افغانستان است و خلاف منافع ملی عملی می کند.”

نماینده گان تاکید ورزیدند که یکه تازی های رییس جمهور بحران های بزرگی را به میان آورده و زیان آن به مردم رسیده است.

عارف رحمانی نماینده غزنی در مجلس تصریح نمود: “شرایطی را که امروز حکومت افغانستان به وجود آورده متاثر از استخبارات منطقه است. یعنی تلاش میشود که نظام جمهوری را به امارت اسلامی تحویل بدهند. درحالی که طالبان برای کشتار بسیج میشوند، عملکرد مبارزه با آنان گنگ است.”

با این حال رییس مجلس نماینده گان عبدالرووف ابراهیمی تاکید ورزید که حکومت باید راهکار های عملی را برای ثبات در کشور بسنجد.

آقای ابراهیمی افزود: “در هفده سالی که جنگ ادامه دارد، برد و باخت معلوم نیست. باید رسیده گی به چالش ها از راه گفتگو ها صورت گیرد و حکومت باید سیاست اش را در برابر وضعیت روشن سازد.”

نماینده گان مردم درمجلس یاد آورشدند که خاموشی جامعه جهانی به ویژه امریکا در برابر بحران های افغانستان پرسش برانگیز است. زیرا این کشور ها با وجود امکانات نخواسته اند تا قضیه افغانستان حل شود و اگر این وضعیت ادامه یابد، عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل