جهان

همسر رئیس مجلس نمایندگان امریکا با چکش مورد حمله قرار گرفت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۷, ۱۴۰۱)

پال پلوسی، همسر رئیس مجلس نمایندگان امریکا، در خانه اش در شهر سانفرانسیسکو با چکش مورد حمله قرار گرفته است.

دفتر رئیس مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرده است که یک مهاجم صبح جمعه وارد خانه نانسی پلوسی در سانفرانسیسکو شده و به پال پلوسی، همسر او حمله کرده است.

پال پلوسی ۸۲ ساله بعد از این حمله به شفاخانه منتقل شد. حال او مساعد گزارش شده و ضارب نیز بازداشت شده است. در زمان حمله، نانسی پلوسی در واشنگتن بود.

نیویارک تایمز به نقل از ویلیام اسکات، قوماندان امنیه شهر سانفرانسیسکو گزارش داده است که مرد ضارب با چکش به پال پلوسی حمله کرد. افسران پولیس در محل، پلوسی و مهاجم را دیدند که درگیر شده بودند. مهاجم با چکش به ماموران نیز حمله کرد ولی خلع سلاح شد.

هنوز مشخص نیست که آیا این اقدام انگیزه سیاسی داشته یا خیر. پولیس کنگره امریکا گفته که در تحقیقات اداره پولیس سانفرانسیسکو و اف‌بی‌آی  شرکت می‌کنند.

 برخی شبکه‌های خبری از جمله CNN و CBS و نیویورک تایمز به نقل از یک منبع که نامش فاش نشده گزارش داده اند که مهاجم به دنبال نانسی پلوسی بوده و چند بار فریاد زده «نانسی کجاست؟»

حمله به خانه شخصی نانسی پلوسی حدود یک و نیم هفته قبل از انتخابات میان دوره‌ای کنگره که قرار است در ۸  نوامبر برگزار شود، رخ داده است.

نانسی پلوسی که حوزه انتخابیه او در سانفرانسیسکو است، یکی از قدرتمندترین سیاستمداران ایالات متحده محسوب می‌شود. او به عنوان رئیس مجلس نمایندگان، پس از بایدن و معاون او کامالا هریس، سومین سیاستمدار قدرتمند امریکا به حساب می‌آید.

با این حال گفته می‌شود که نانسی پلوسی احتمالا پست خود را از دست می‌دهد. طبق نظرسنجی‌ها، جمهوری‌خواهان مخالف می‌توانند اکثریت مجلس نمایندگان را به دست آورند.

Trending

خروج از نسخه موبایل