رویداد های اخیر

هند، روسیه و پاکستان از امارت اسلامی خواستند که به حقوق همه افغان‌ها احترام بگذارد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۲)

وزرای خارجه هند، روسیه و پاکستان در نشست سازمان همکاری شانگهای خواهان تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان شدند و از امارت اسلامی خواستند به حقوق همه افغان‌ها احترام بگذارد.

سوبرهمانیام جی‌شنکر، سرگی لاوروف و بلاول بوتو زرداری در نشست سازمان همکاری شانگهای در هند، در مورد افغانستان صحبت کردند.

وزیر خارجه هند در این نشست گفت: «وضعیت افغانستان همچنان در مرکز توجه ما است و تلاش‌های ما باید در جهت رفاه مردم افغانستان باشد.»

جی‌شنکر تأکید کرد که اولویت‌های هند ارایه کمک‌های بشردوستانه، تشکیل یک دولت واقعاً فراگیر، مبارزه با تروریزم، قاچاق مواد مخدر، احترام به حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها است.

سرگی لاوروف نیز در این نشست گفت که روسیه وضعیت امنیتی افغانستان، تهدیدات تروریستی، قاچاق مواد مخدر و حقوق بشر را زیر نظر دارد. او همچنان بار دیگر بر تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان تأکید کرد.

بلاول بوتو زرداری اما معتقد است که افغانستان علاوه بر چالش‌های موجود، فرصت‌های جدیدی را پیش رو دارد. او بدون ارایه توضیحات، ابراز امیدواری کرد که اشتباهات گذشته در افغانستان تکرار نشود.

این در حالی است که اسلام‌آباد روز شنبه، ۱۶ ثور، میزبان نشست سه‌جانبه وزرای خارجه پاکستان، چین و افغانستان است. امیرخان متقی، وزیر امور خارجه روز جمعه در رأس یک هیئت بلندپایه عازم پاکستان شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل