رویداد های اخیر

هند وضعیت افغانستان را از نزدیک بررسی میکند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۸, ۱۴۰۰)

خارش وردان شرنگلا، سکرتر خارجه هند در گفتگو با رسانه‌های آن کشور گفته که کشورش وضعیت افغانستان را از نزدیک بررسی میکند و در باره هر نوع احتمال که از یک افغانستان بی ثبات بوجود بیایید آماده است.

شرنگلا افزوده که هند آماده است با مردم افغانستان کمک‌های بشردوستانه انجام دهد.

وی در این باره گفت:” طوریکه کمک‌‎های بشردوستانه یک نگرانی است، ما مانند دیگر اعضای جامعه بین المللی قبلا گفته بودیم که چیزی که به نفع مردم افغانستان باشد از اقدامات دولت موجود جدا میکنیم.”

شرنگلا میگوید:” اما نگرانی‌های امنیتی وجود دارد و ما باید بتوانیم از ابزارهای دیپلماسی خود یا هر وسیله ای که در اختیار داریم استفاده کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که از تاثیر چنین پیامدهایی که می‌تواند برای منافع ما مضر باشد ، مصون بمانیم.”

خارش وردان شرنگلا در باره روابط هند با امارت اسلامی افغانستان به دیدار دیپلومات‌های هندی با نمایندگان امارت اسلامی افغانستان در دوحه اشاره کرد.

او در این باره گفت:” ما برخی اطمینان‌ها و احساساتی را مشاهده کردیم که آنها (امارت اسلامی) چگونه می‌خواهند مشارکت ما را ببینند. من فکر می‌کنم که آنها از نظر مشارکت مداوم ما در جبهه توسعه و حفظ حضور دیپلماتیک بسیار مثبت فکر میکنند ، اما آنچه مهم است این است که ما باید با دقت ببینیم که چگونه وضعیت در منطقه شکل می‌گیرد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل