Connect with us

رویداد های اخیر

هند و اتحادیه اروپا خواهان آتش بس فوری در افغانستان شدند

منتشر شده

در

(Last Updated On: ثور ۱۵, ۱۴۰۰)

اتحادیه اروپا و هند  در یک اعلامیه مشترک خواهان اعلام آتش بس فوری و ختم جنگ‌ها در افغانستان شده و گفته که توقف بدون قید و شرط درگیری‌ها برای ادامه گفتگوهای صلح مهم است.

جی شنکر، وزیر خارجه هند، و جوزپ بورل ، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در حاشیه نشست هفت کشورهای صنعتی (G7) در لندن گفته که ” یک روند موفقانه صلح  از طالبان میخواهد که نیت نیک و تعهد جدی خود را برای راه حل سیاسی در افغانستان داشته باشد.”

هند و اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرده که خاک افغانستان نباید به ضد کشورهای دیگر به ویژه هند و اتحادیه اروپا استفاده شود.

اتحادیه اروپا و هند همه فعالیت‌های هراس افگنانه را محکوم کرده و تعهد خود را بار دیگر از مبارزه در برابر هر نوع اعمال هراس افگنی تکرار کرده و در ادامه افزوده که افغانستان نباید به پناه‌گاه امن هراس افگنان مبدل شود.

هند و اتحادیه اروپا میگوید که در افغانستان به همکاری خود در مورد منافع مشترک، دیموکراسی، حقوق بشر و موضوعات منطقه‌ی و بین المللی ادامه میدهد و همچنان از تلاش‌های افغانستان برای تامین صلح، امنیت، خودکفایی حمایت میکنند.

آنها همچنان افزوده که از روند صلح افغانستان به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت میکنند.

آنها در این باره افزوده که ” هر راه حل سیاسی در افغانستان باید از حقوق اساسی و آزادی‌های اساسی همه افغان‌ها بمشول زنان، جوانان، اقلیت‌ها، حفاظت کند و این راه حل سیاسی باید با درنظرداشت اوضاع اقتصادی، اجتماعی، سیاسی ودست‌ آوردهای دو دهه گذشته در یک چارچوب دیموکراتیک صورت گیرد.”

جی شنکر و جوزپ بورل گفته که ادامه کمک‌های بین المللی به افغانستان مربوط به راه حل سیاسی و نتیجه آن میباشد.

آنها همچنان” سطح خشونت‌ها در برابر نیروهای ملی افغانستان، غیرنظامیان، قتل‌های هدفمند فعالان مدنی، اعضای رسانه‌ی و علمان را محکوم کرده اند.”

اتحادیه اروپا گفته که امنیت در افغانستان به نفع کشورهای منطقه است و از همین لحاظ از همسایه‌گان افغانستان خواسته تا  این کشور را در راه رسیدن به صلح و ختم جنگ‌ها کمک کنند.

رویداد های اخیر

کرزی: تعلیم دختران «مسئله حیاتی» برای افغانستان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور در دیدار با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده خاص ایران، تعلیم دختران را «مسئله حیاتی» برای افغانستان خوانده است.

در صفحه ایکس آقای کرزی آمده که او در این دیدار از همکاری و ایستادگی تهران در کنار مردم افغانستان در مقاطع مختلف و از کمک‌های آن کشور به‌خصوص در بخش تعلیم و اعطای بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان ابراز امتنان کرده است.

کرزی همچنان صلح و ثبات را در منطقه به نفع همه دانسته است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ازبیکستان به افغانستان یک محموله کمکی فرستاد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

یک محموله از کمک‌های بشردوستانه ازبیکستان به مقام‌های محلی ولایت بلخ در بندر تجارتی حیرتان تسلیم داده شد.

مسوولان محلی می‌گویند، این کمک‌ها نزدیک به ۱۶۰ تُن مواد خوراکی که مشمول آرد، روغن، گندم، بوره و گوشت بوده از سوی والی سرخان‌دریای ازبیکستان به والی بلخ سپرده شده است.

والی سرخان‌دریا هدف از ارسال این کمک‌‌ها را حمایت و دست‌گیری از مردم افغانستان بیان کرده و بر گسترش روابطه حسنه میان دو کشور تاکید کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

مجاهد: روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۶, ۱۴۰۳)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با اشاره به سفر‌های شمار زیادی از نمایندگان دیپلوماتیک و هیأت‌های خارجی به‌کشور و هم‌چنان سفر مقام‌های بلندپایه کشور به خارج می‌گوید، امارت اسلامی به‌سطح گسترده پذیرفته شده و مناسبات با امارت اسلامی تأمین بوده و رفت‌آمدها جریان دارد.

آقای مجاهد می‌افزاید، روابط کشورهای جهان با امارت اسلامی با گذشت هر روز در حال گسترش است و بر موثریت آن افزوده می‌شود.

با این‌حال سخنگوی امارت اسلامی تأکید می‌کند که برداشت بعضی‌ها مبنی بر این‌که افغانستان دیگر منزوی شده و اقتصادش درحال خراب شدن است و مناسبات آن با کشورها تأمین شده نمی‌تواند، همه نادرست ثابت شد.

به گفته‌ی آقای مجاهد اکنون معلوم شد که افغانستان هم از نگاه سیاسی و هم از منظر اقتصادی گام‌های صعودی بر می‌دارد و این تلاش‌ها بیشتر شده و تسریع خواهد شد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!