Connect with us

رویداد های اخیر

هند و پاکستان یکدیگر را به هراس‌افگنی متهم کردند

منتشر شده

در

(Last Updated On: قوس ۵, ۱۳۹۹)

هند و پاکستان با ارایه اسناد به سازمان ملل متحد یکدیگر خود را به حمایت از هراس‌افگنی متهم ساختند.

این در حالی است که یک روز قبل هند با ارایه اسناد به شورای امنیت سازمان ملل متحده گفته بود که هراس‌افگنان مستقر در پاکستان میخواهند در کشمیر تحت اداره هند حملات تروریستی انجام دهند، اما امروز  پاکستان نیز با رایه اسناد به سرمنشی عمومی سازمان ملل گفته است که هند از هراس‌افگنی در خاک پاکستان حمایت میکند.

منیر اکرام، سفیر پاکستان در سازمان ملل متحد، هند را به حمایت از هراس‌افگنی متهم کرد و از سرمنشی عمومی سازمان ملل و جامعه بین‌المللی خواست تا “در مورد اقدامات هند که هراس‌افگنی را تمویل میکند آگاه باشند.”

او  افزود: ” هند از اقدامات غیر قانونی و تهاجمی باید دست بردارد.”

اما بر بنیاد گزارش رویترز مقام‌های هندی این ادعای پاکستان را  رد کرده اند.

سخنگوی هند در سازمان ملل متحد در این باره گفته است:” پاکستان میتواند از پشت بام گریه کند، مگر این‌ها نمیتوانند این واقعیت را انکار کنند که خود شان مرکز هراس‌افگنی است. دروغ آنها جای را گرفته نمیتوانند.”

گفته میشود که هند و پاکستان ادعای مناطق جمو و کشمیر را میکنند، اما هر دو کشور بر بخش‌های از کشمیر حاکم اند.

رویداد های اخیر

Three road construction projects launched in Kabul

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

Three road construction projects worth about one billion Afghanis started in capital Kabul on Saturday.

The projects were inaugurated by Deputy Prime Minister for Economic Affairs Mullah Abdul Ghani Baradar.

The projects are: the second phase of Kotal Khairkhane road, the first part of the Shahid square to Qasaba, and the Airport road to Gumruk.

In the inauguration ceremony, Mullah Baradar said that Kabul municipality is working hard to beautify and regulate the city, and people should cooperate with the government in protecting public benefit projects.

He directed the officials of Kabul municipality to complete the mentioned projects on time and with good quality.

The second phase of Kotel Khairkhaneh road is 2.5 kilometers long and 60 meters wide. Thie road will cost 364 million Afghanis and will be completed in 20 months.

The Shahid square-Qasaba road is 1.8 kilometers long and 45 meters wide, which will be built at a cost of 175 million Afghanis in one year.

The Airport-Gumruk road is 2.7 km long and 60 meters wide, which will be completed at a cost of 407 million Afghanis in 20 months.

The projects are funded by Kabul Municipality.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزیر دفاع روسیه می‌گوید که تهدید اصلی برای اعضای سازمان همکاری شانگهای از افغانستان سرچشمه می‌گیرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزیر دفاع روسیه ادعا کرده است که تهدید اصلی برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از افغانستان سرچشمه می گیرد، زیرا گروه‌های تروریستی بین المللی به‌دلیل وضعیت سیاسی ناپایدار و نامشخص در این کشور پناه می‌گیرند.

به گزارش آناتولی، سرگئی شویگو روز جمعه در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، پایتخت قزاقستان، گفت که واشنگتن تلاش‌ها را برای اعاده مواضع خود در آسیای مرکزی و جنوبی که پس از خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان از دست داده بود، افزایش داده است.

این مقام ارشد روسی استقرار زیرساخت‌های نظامی امریکا در منطقه را «غیرقابل قبول» خواند و گفت که هدف از این کار باید «تهدید مستقیم برای ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای» تلقی شود.

به گفته وی، امریکا در تلاش است تا برای تسلط خود، سیستم امنیتی جدیدی را در منطقه آسیا-اقیانوسیه تحمیل کند.

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری تهدید ایجاد شود.

در تازه ترین مورد، محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی روز پنجشنبه در دیدار با هیاتی از مالیزیا گفت که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فیزیکی ندارد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی: هشتم ثور روز آزادی و کامیابی ملت افغان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

امارت اسلامی در اعلامیه‌ای به مناسبت سی و دومین سالروز پیروزی مجاهدین علیه حکومت کمونیستی وقت، گفته است که هشتم ثور روز پیروزی، آزادی و کامیابی ملت افغان است.

امارت اسلامی از هفتم ثور، روز کودتای کمونیست‌ها به‌عنوان روز سیاه در تاریخ یاد کرده که از اثر آن مردم افغانستان متحمل خسارات جانی و مالی شدید شدند و این کودتا مصیبت‌های زیادی را به بار آورد.

در اعلامیه آمده است که ملت افغان در مبارزه ۱۴ ساله شان در برابر فکر و اعمال کمونیست‌ها، تلفاتی زیادی را متحمل گردیدند، طوری که در آن یک و نیم میلیون نفر جان باختند و میلیون‌ها تن دیگر با مشکلات مختلف روبه‌رو شدند.

اعلامیه افزوده است: «پس از ۲۰ سال جهاد، کشور ما از اشغال دیگری رهایی یافت و نظام اسلامی برپا شد، بنابراین امارت اسلامی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا ثمره ده ها سال فداکاری و مجاهدت این ملت هدر نرود، آرزوی شهدا این است که نظام اسلامی به طور کامل در کشور تطبیق شود و به همین ترتیب امارت اسلامی تلاش می‌کند که در جهت تحقق آرمان‌های جهادهای مردم افغانستان طوری که لازم است زیر سایه نظام اسلامی زمینه آبادی و رفاه را مساعد کند.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!