خبرهای تازه

تعهد قاطعانه هیئت شورای امنیت سازمان ملل از انتخابات افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

هیئت شورای امنیت امروز با رییس جمهور غنی، مقام های حکومتی، رهبری شورای ملی، جریان های سیاسی و کمیسیون های انتخاباتی دیدار کرده و در دیدار با اعضای کمیسیون های انتخاباتی تعهد سپرده که در بخش مالی انتخابات قاطعانه همکاری خواهد کرد.

در این دیدار ها روی بررسی فرصت ها و چالش های مبارزه با هراس افگنی، وضعیت فعلی افغانستان، مبارزه با فساد و مواد مخدر گفتگو صورت گرفته است.

دبیر کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که این دیدار در ارگ انجام شده و کمیسیون، ناامنی و چالش های مالی را بزرگترین مشکل سد راه انتخابات پیشرو به این هیئت ابراز داشته و در مقابل تعهد همکاری شورای امنیت سازمان ملل را بدست آورده است.

نمایندگان پانزده کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل به شمول رییس دوره یی شواری امنیت و نماینده امریکا در یک سفر سه روزه وارد افغانستان شدند تا وضعیت سیاسی و امنیتی کشور را به بررسی بگیرند.

گفته میشود که مسئله امنیت در صدر فهرست موضوعات دیدار این هیات بلند پایه سازمان ملل از افغانستان میباشد.

سفر امنیتی این هیات دو روز قبل از سوی کایروف عمروف، نماینده قزاقستان در شورای امنیت و رییس دوره ای این شورا اعلام شد.

آقای کایروف گفت که برای “ابراز حمایت از این کشور جنگ زده به آنجا میروند و تصمیم گرفته اند تا اوضاع جاری در این کشور را از نزدیک بررسی نمایند”.

با آنکه هنوز جزئیاتی زیادی از سفر این هیات در دسترس نیست اما براساس گزارش ها ممکن است این هیئت نقش پاکستان را در افغانستان نیز مورد بررسی قرار دهد.

این منبع هم چنان اظهار داشته که احتمالا در سفر این هیات در مورد تهیه قطعنامه ای علیه پاکستان نیز تصمیم گرفته خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل