ورزش

هیات افغان با مقام‌های کمیته‌ بین المللی المپیک دیدار و گفتگو کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۹, ۱۴۰۰)

خبرگزاری اسوشیتید پرس گزارش کرده است امارت اسلامی افغانستان به ورزشکاران افغان اجازه میدهند تا در بازی‌های جهانی شرکت کنند.

این در حالی است که پنجشنبه گذشته رهبران تعیین شده از سوی امارت اسلامی با مقام‌های کمیته بین المللی المپیک در قطر دیدار کردند.

انجنیر نظر محمد مطمین، سرپرست تربیت بدنی و سپورت افغانستان به نماینده‌گی از امارت اسلامی با مقام‌های کمیته بین المللی المپیک دیدار کرده است.

کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای گفته “نمایندگان افغانستان در این نشست اعلام کردند که به پیروی و رعایت منشور المپیک متعهد استند.”

این کمیته افزود” هر دو طرف بر حق اساسی دسترسی و تمرین ایمن ورزش برای همه افراد بدون تبعیض تاکید کردند. هر دو طرف گفت‌وگوها را سازنده می‌دانند و بر ادامه گفتگو توافق کردند.”

 از سوی دیگر،  ریاست عمومی تربیت بدنی و ورزش افغانستان میگوید که کمیته بین المللی المپیک  حمایت اش را از افغانسان اعلام کرد.

این ریاست گفته: “از جانب کمیته المپیک جهانی و متحدین شان وعده سپرده شد کمافی السابق کمک های همه جانبه خود را با المپیک افغانستان ادامه خواهند داد.”

به گفته‌ای این ریاست برای تیم‌های ملی وعده بورسیه نیز داده شده است.

ریاست تربیت بدنی گفته “همچنان برنامه اسکالرشیپ ها برای تیم های ملی رشته های مختلف ورزشی نیز وعده داده شد و در این مجلس فیصله به عمل آمد که مطابق به منشور المپیک عنقریب انتخابات المپیک افغانستان صورت خواهد گرفت.”

این درحالی است که پس از فرار اشرف غنی و روی کار آمدن امارت اسلامی، رییس پیشین تربیت بدنی و سپورت از کشور فرار کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل