رویداد های اخیر

هیات امریکایی با مقام‌های امارت اسلامی در دوحه دیدار میکند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۷, ۱۴۰۰)

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام ارشد امریکایی گزارش کرده است که یک هیات امریکایی با نمایندگان ارشد امارت اسلامی امروز و فردا در دوحه دیدار خواهد کرد.

این درحالی است که پس از خروج نیروهای امریکای از افغانستان این اولین دیدار رسمی مقام‌های امریکایی با مقام‌ها امارت اسلامی است.

این گزارش افزوده که هیات امریکایی متشکل از مقام‌های وزارت خارجه، نماینده اداره انکشاف بین‌المللی امریکا، جامعه استخباراتی است و در باره خروج مصوون شهروندان امریکایی و دیگر افغان و همچنان در باره مارک فرریکس، شهروند اختطاف شده امریکایی گفتگو خواهند کرد.

بر اساس گزارش هیات امریکایی در باره تعهدات امارت اسلامی مبنی بر قطع روابط با القاعده و دیگر گروه‌های هراس افگن و دسترسی به کمک‌های بشردوستانه بر امارت اسلامی فشار خواهد آورد.

زلمی خلیلزاد که از چندین سال به اینسو در امور صلح افغانستان به نمایندگی از امریکا کار میکرد در این نشست حضور نخواهد داشت.

یک منبع به شرط افشا نشدن نام اش به رویترز گفته” این ملاقات در ادامه تعاملات عملگرا با طالبان (امارت اسلامی) است که ما در موضوعات مربوط به منافع حیاتی ملی داشته ایم.”

این مقام امریکایی افزوده “این نشست در مورد اعطای اعتبار یا اعطای مشروعیت نیست. ما  واضح گفتیم که هر مشروعیتی باید از توسط اقدامات خود طالبان (امارت اسلامی) به دست آورده شود. آنها باید سابقه ای پایدار ایجاد کنند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل