خبرهای تازه

هیچ مقام پولیس نمی‌تواند هنگام عبور جاده را مسدود سازد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

هیچ منسوب عالی رتبه وزارت داخله نمی‌تواند حین عبور، جاده را به روی ترافیک مسدود نماید.

وزارت داخله می‌گوید؛ برای جلوگیری از ازدحام ترافیک و همچنان ایجاد سهولت برای شهروندان به پولیس ترافیک هدایت داده است که در سرتاسر کشور جاده را برای عبور مقام‌های پولیس خط سیر نسازند.

نصرت رحیمی، سرپرست دفتر سخنگوی این وزارت می‌گوید: “وزارت امور داخله برای اینکه بتواند حجم ترافیک را در کابل و ولایت‌ها کاهش دهد،  پس از این هدایت مقام رهبری است که هیچ مقام پولیس نمی تواند راه های عبور مرور را مسدود سازد و ما از ترافیک هم می خواهیم که این‌طور برای کسی جاده را مسدود نکنند.”

در همین حال، ترافیک در کابل با گذشت هر روز بیشترمی شود. اما، پولیس و شهرداری نتوانسته اند چاره ای برای این مشکل دریابند.

همزمان با این شماری از شهروندان کابل از خط سیر شدن جاده‌های کابل از سوی مقام‌های ارشد حکومتی ابراز نگرانی می‌کنند.

رحیم یک‌تن باشنده ولایت کابل اظهار می‌دارد: “ما هر روز ساعت‌ها در بیرون منتظر می مانیم و این وضعت برای ما خیلی خسته‌کن است حداقل دفتر‌های شان را از مرکز شهر بیرون ببرند.”

این اقدامات تازه از سوی وزارت داخله در حالی صورت می‌گیرد که سیستم ترافیک در کشور با گذشت هر روز بدتر می‌شود، ازدیاد عراده جات ترافیکی غیرمعیاری، نبود جاده های معیاری برای ترافیک و مسدود ساختن جاده بروی عابرین ازسوی اشخاص بلند رتبه حکومتی از جمله چالش‌های جدی سد راه ترافیک  پایتخت و دیگر ولایت‌های کشور گفته می‌شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل