Connect with us

علم و تکنالوژی

واتس‌اپ بعد از ۳۱ دسامبر در میلیون‌ها مبایل کار نخواهد کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: جدی ۹, ۱۴۰۱)

هر سال، واتس‌اپ به استفاده از برخی مبایل‌های که مدل شان قدیمی شده اند و سیستم‌عامل‌هایی که کمترین استفاده را دارند، پایان دهد. امسال نیز، واتس‌اپ پس از ۳۱ دسامبر روی بیش از ۴۰ مبایل هوشمند، که شامل دو آیفون قدیمی است، اجرا نخواهد شد.

استفاده کننده‌گان پیش از اینکه واتس‌اپ شان از کار بیفتد، با یک پیام اخطاریه، مطلع خواهند شد.

در اعلامیه واتس‌اپ این اقدام چنین توضیح داده شده است: «مبایل‌ها و برنامه‌ها اغلب تغییر می‌کنند. از این‌رو، ما سیستم‌عامل‌هایی را که پشتیبانی می‌کنیم مرتب بررسی و به‌روزرسانی‌ می‌کنیم.»

اعلامیه افزوده است :«همچنین ممکن است این مبایل‌ها آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی را نداشته باشند یا فاقد قابلیت و اجرای لازم برای استفاده برنامه واتس‌اپ باشند.»

در حال حاضر، واتس‌اپ از اندروید برنامه ۴.۱ و بالاتر،iOS ۱۲ و بالاتر، و KaiOS ۲.۵.۰ و بالاتر (از جمله JioPhone و JioPhone 2) پشتیبانی می‌کند.

مبایل‌های که واتس اپ در آن دیگر کار نخواهد کرد شامل ۴۹ نوع مبایل است که نمی‌توانند واتس‌اپ را بعد از ۳۱ دسامبر کار بگیرند.

• اپل: آیفون ۵، آیفون ۵ سی

• سامسونگ: Galaxy Ace 2، Galaxy Core، Galaxy S2، Galaxy S3 mini، Galaxy Trend II، Galaxy Trend Lite، Galaxy Xcover 2

• ال جی: LG Enact, Lucid 2, Optimus 4X HD, Optimus F3, Optimus F3Q, Optimus F5, Optimus F6, Optimus F7, Optimus L2 II, Optimus L3 II, Optimus L3 II Dual, Optimus L4 II, Optimus L4 II Dual, Optimus L5، Optimus L5 Dual، Optimus L5 II، Optimus L7، Optimus L7 II، Optimus L7 II Dual، Optimus Nitro HD

• سونی: Xperia Arc S، Xperia miro، Xperia Neo L

• هواوی: Ascend D، Ascend D1، Ascend D2، Ascend G740، Ascend Mate، Ascend P1

• ویکو سینک پنج

• ویکو Darknight ZT

• ZTE V956

• Quad XL

• لنوو A820

• Archos 53 Platinum

• گرند اس فلکس زد تی ای

• Grand X Quad V987 ZTE

• HTC Desire 500

همان‌طور که در لیست بالا مشاهده می‌کنید، با مبایل‌های روبه‌رو هستیم که چندین سال از ورودشان به بازار می‌گذرد، با این ‌حال هنوز برخی مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

علم و تکنالوژی

راکت فضایی جاپان لحظاتی پس از پرتاب منفجر شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۳, ۱۴۰۲)

یک راکت کوچک و سوخت‌جامد ساخته‌شده توسط شرکت سپیس ون جاپان لحظاتی پس از پرتاب در روز چهارشنبه (۲۳حوت) منفجر شد.

اسپیس وان تلاش کرده بود اولین شرکت خصوصی جاپانی باشد که یک ماهواره را در مدار زمین قرار می‌دهد.

این راکت ۱۸ متری که «کایروس ۱» نام داشت چند ثانیه پس از بلند شدن در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی منفجر شد.

اسپیس وان اعلام کرده است که پس از پرتاب ناموفق راکت در شبه‌جزیره کوهستانی کی در غرب جاپان، مشغول بررسی اطلاعات پرواز است. شوهی کیشیموتو، والی محلی واکایاما، به خبرنگاران گفت مشکلی باعث فعال شدن برنامه نابودی خودکار راکت شده است. با این حال او مشخص نکرد که این مشکل دقیقا چه بوده است.

آقای کیشیموتو اضافه کرد محوطه سکوی پرتاب هیچ آسیبی ندیده و آتش خاموش شده است.

اسپیس وان قبل از این گفته بود که مراحل پرتاب راکت و همینطور اتمام ماموریت تا حد زیادی خودکار است و تعداد کارشناسان در مرکز کنترل زمینی به ۱۲ نفر می‌رسند.

این راکت یک ماهواره اطلاعاتی دولتی آزمایشی را حمل می‌کرد و قرار بود آن را در مدار زمین قرار دهد. اسپیس وان پیش‌تر پرتاب را برای روز شنبه برنامه‌ریزی کرده بود، اما پس از ورود یک کشتی به منطقه دریایی ممنوعه آن را به تعویق انداخت.

اگرچه جاپان بازیگر نسبتاً کوچکی در رقابت فضایی است، با این حال توسعه‌دهندگان راکت در این کشور در تلاش هستند وسایل نقلیه فضایی ارزان‌تری بسازند تا سهم بیشتری در بازار رو به رشد پرتاب ماهواره‌ها کسب کنند.

ماساکازو تویودا، رئیس اسپیس وان گفته است که می‌خواهد «خدمات پیک فضایی» را به مشتریان داخلی و بین‌المللی ارائه دهد و هدف آن پرتاب ۲۰ راکت در سال تا اواخر دهه ۲۰۲۰ است.

Continue Reading

علم و تکنالوژی

متا؛ فیس بوک و انستاگرام پس از دو ساعت قطعی دوباره فعال شدند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۶, ۱۴۰۲)

فیسبوک و اینستاگرام متعلق به شرکت «متا»، روز سه‌شنبه (۱۵حوت) پس از بیش از دو ساعت قطعی، که به دلیل یک «مشکل فنی» ایجاد شده و صدها هزار استفاده کننده را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده بود، راه افتادند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که کاخ سفید این مشکل را زیر نظر دارد و افزود که فعلا از هیچ فعالیت انترنتی مخرب خاصی اطلاع پیدا نکرده است.

اطلاعات سایت داون دتکتور نشان می‌دهد که در اوج این قطعی، بیش از ۵۵۰ هزار گزارش اختلال در فیس‌بوک و حدود ۹۲ هزار مورد برای اینستاگرام گزارش شده است.

اندی استون، سخنگوی متا در پوستی در شبکه ایکس بدون اشاره به جزئیات گفت که یک «مشکل فنی» باعث شد مردم برای دسترسی به برخی از خدمات این شرکت مشکل پیدا کنند و افزود که مشکل برطرف شده است.

شرکت متا روزانه میزبان ۳.۱۹ میلیارد استفاده کننده فعال در شبکه‌های اجتماعی تحت اداره خود که شامل واتس‌اپ و تردز نیز می‌شود است.

سایت داون دتکتور که با جمع‌آوری گزارش‌های قطعی از چندین منبع از جمله استفاده کننده‌گان، آنها را ردیابی می‌کند، می‌گوید مشکل واتس‌اپ و تردز بسیار کمتر از فیس‌بوک و اینستاگرام بود.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که چندین کارمند شرکت متا در پیام‌‌رسان بلایند که کارمندها در آن به صورت ناشناس مشکلات و مسائل کاری را به بحث می‌گذارند، گزارش دادند که نمی‌توانند به سیستم‌های داخلی خود وارد شوند و این موضوع باعث شد فکر کنند اخراج شده‌اند.

قطع شدن فیس‌بوک و اینستاگرام به یکی از موضوعات داغ روز در شبکه ایکس هم تبدیل شد.

ایلان ماسک، مالک شبکه ایکس در پستی نوشت: «اگر در حال خواندن این پست هستید، به این خاطر است که سرورهای ما کار می‌کنند.»

شبکه ایکس نیز پس از آنکه ایلان ماسک با ۴۴ میلیارد دالر در اکتبر سال ۲۰۲۲ آن را خرید، از اختلالات بی‌نصیب نمانده است و این موضوع در ماه دسامبر باعث ایجاد مشکل برای بیش از ۷۷ هزار کاربر در کشورهای امریکا و فرانسه شد.

Continue Reading

علم و تکنالوژی

کارشناس هالندی: ماهواره جاسوسی کوریای شمالی «زنده و فعال» است

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۰, ۱۴۰۲)

یک متخصص امور فضایی از هالند تاکید کرده است که ماهواره جاسوسی کره شمالی زنده و فعال است.

به گزارش رویترز، این کارشناس پس از شناسایی تغییراتی در مدار ماهواره کوریای شمالی که نشان می‌دهد پیونگ یانگ با موفقیت این وسیله را کنترل می‌کند، گفت: «اولین ماهواره جاسوسی کوریای شمالی زنده است – اگرچه توانایی‌های آن ناشناخته است.»

مارکو لانگبروک، کارشناس ماهواره در پوهنتون صنعتی دلفت در هالند نوشت: «اما اکنون قطعاً می‌توانیم بگوییم ماهواره زنده است.»

لنگبروک با استناد به اطلاعات مرکز عملیات فضایی ترکیبی به رهبری ایالات متحده گفت که از ۱۹ تا ۲۴ فبروری، این ماهواره مانورهایی را برای صعود یا نزول محل قرارگیری خود در مدار از ۴۸۸ کیلومتری به ۴۹۷ کیلومتری انجام داده است. او گفت: «این مانور ثابت می‌کند که ماهواره جاسوسی «مالیگیونگ یک» از بین نرفته است و کوریای شمالی بر ماهواره کنترل.»

پس از دو شکست، کوریای شمالی با موفقیت ماهواره «مالیگیونگ یک» را در ماه نوامبر در مدار قرار داد. رسانه دولتی پیونگ یانگ مدعی شد که این ماهواره از سایت‌های حساس نظامی و سیاسی در کوریای جنوبی، ایالات متحده و جاهای دیگر عکس گرفته است، اما هیچ تصویری از این ادعا منتشر نکرده است. پیشتر به دلیل عدم دریافت سیگنال، زنده بودن این ماهواره زیر سوال رفته بود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!