اخبار ساحوی

والی بلخ از مقامش کنار می رود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

عطا محمد نور والی بلخ  در مراسم گرامیداشت از جشن نوروز در شهر مزار شریف اعلام کرد که به منظور رسیدگی به کار های بزرگ به ویژه اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری آینده و گرفتن حق مردم، در روز های نزدیک در مورد استعفایش تصمیم می گیرد.

آقای نور می افزاید شرط استعفایش این است که رییس جمهور تمام مواد مذاکرات با وی را تطبیق  و همچنان موافقت نامه آماده شده با حزب جمعیت اسلامی را امضا کند.

عطا محمد نور که به تازه گی از سوی رییس جمهور غنی مجدداً به عنوان والی بلخ گماشته شده است اکنون تصمیم دارد تا از سمتش کنار برود.

آقای نور در مراسم جهنده بالا در شهر مزار شریف اعلام کرد که در مورد استعفایش از مقام ولایت بلخ با هم پیمانان سیاسی اش مشوره کرده است و در روز های نزدیک در مورد استعفایش تصمیم می گیرد.

آقای نور تاکید می کند که کار های بزرگ پیش رو دارد که از این میان اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری و گرفتن حق مردم می باشد.

اما آقای نور این را واضح نساخت که خودش به عنوان نامزد ریاست جمهور وارد میدان خواهد شد ؟

عطا محمد نوروالی بلخ میگوید : ” به منظور رسیدگی به کار های بزرگی که پیشرو دارم خاصتاً انتخابات پیشرو و بر آمدن در مبارزات انتخاباتی و آنچه را که به مردمم وعده داده بودم، به منظور گرفتن حق شان و رساندن اینان به کرسی ها و آرمان شان به وفق مراد شان و به منظور شریک ساختن کادر های توانای دیگر در رهبری این ولایت در حصه استعفای خود در روز های نزدیک و در این زودی ها تصمیم می گیرم.”

آقای نور از مدت ها پیش وارد برخی مذاکرات با رییس جمهور غنی شده است که این مسله کشیده گی هایی را میان وی و عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور به میان آورده است تا جایکه هفته گذشته  والی بلخ  به خاطر حمایتش از داکتر عبدالله در انتخابات گذشته معذرت خواهی کرد.

هرچند تا کنون به گونه واضح مشخص نیست که آقای نور روی چه مسایلی با رییس جمهور گفتگو کرده و روی چی مسایلی به توافق رسیده اند اما آقای نور تاکید که کرد که شرط استعفایش تطبیق مواد گفتگوی وی و امضای توافقنامه ی آماده شده با حزب جمعیت اسلامی از سوی رییس جمهور غنی است.

عطا محمد نور والی بلخ گفت : ” اما یک شرط ما انتظار تطبیق کامل مذاکراتی که با رییس جمهور صورت گرفته و تعهدی که داشته اند داریم و همچنان خواهان تطبیق موافقنامه که با جمعیت اسلامی که خامه آن ترتیب شده هستیم.”

اما آقای عبدالله در مورد گفته های عطا محمد نور واکنشی نشان نداده و گفته است که حرف والی بلخ را نشنیده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل