اخبار ساحوی

والی تخار لقب الگوی حکومتداری برتر را کسب کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

والی تخار لقب الگوی حکومتداری برتر را در میان ولایات شمال و شمالشرق کشور کسب کرد.

نتایج نظرسنجی تازه که از سوی نهاد هویدا برای سنجش میزان رضایتمندی مردم از حکومت محلی و والیان صورت گرفته نشان میدهد، که درصدی بیشتری باشندگان ولایات شمال و شمالشرق کشور از فقر و تنگدستی، وجود فساد در ادارات و گسترش فعالیت گروه های مخالف مسلح دولت نگران هستند.

این نظرسنجی در 7 ولایت شمال وشمالشرق کشور بصورت کتبی و آنلاین با اشتراک بیش از 50 هزار تن صورت گرفته است.

نهاد هویدا نتایج نظرسنجی را که دربرگیرنده 7 ولایت شمال و شمالشرق کشور است،اعلام نمود.

در این نظر سنجی که حدود دو ماه بصورت آنلاین و کتبی با اشتراک بیش از 50 هزار تن صورت گرفته است، یاسین ضیا والی ولایت تخار لقب الگوی حکومتداری برتر را از آن خود کرد.

والی این ولایت، مسئولین را به عملی نمودن تعهدات شان در قبال مردم دعوت کرد.

یاسین ضیا والی ولایت تخار گفت: “ما در ولایت مان آسیب پذیری های زیاد از ولایات همجوار خود داریم، و مشکلات امنیتی هم به اندازه کافی کم نشده است”.

در این نظر سنجی در مورد وضعیت امنیتی، فعالیت گروه های مخالف مسلح دولت در ولایات، کارکرد والیان برای مبارزه با فساد، مشارکت زنان در جامعه و میزان رضایتمندی مردم از دسترسی به والیان و مقامات محلی سوال شده است.

نتایج این نظرسنجی نشان میدهد که : باشندگان بدخشان از فقر و وجود فساد در ادارات، باشندگان بغلان از ناامنی و فساد، باشندگان فاریاب از فقر و بیکاری، باشنده گان سمنگان از عدم توجه مسئولین به بازسازی، و باشندگان ولایت سرپل از افزایش ناامنی ها و حضور مخالفین مسلح دولت نگران هستند.

مختار وفایی مسئول نهاد هویدا می گوید “در بغلان همچنان ناامنی و فساد بزرگترین مشکل مردم خوانده شده است، در فاریاب فقر و بیکاری، دشمن خطرناکتر از داعش و طالب گفته شده، در جوزجان مردم نسبت به رفاه و پیشرفت امیدوار بوده و از کارکرد های والی شان در بخش های مختلف رضایت داشتند”.

اشتراک کنندگان این برنامه می گویند تا زمانیکه مسئولین محلی با مردم و رسانه ها در ارتباط نباشند و صادقانه کار نکنند وضعیت فعلی کشور بهبود نخواهد یافت.

محمد عبده نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان می گوید: “اگر مردم نتوانند به مسوولین خود دسترسی داشته باشند، به آنها نتوانند برسند و یا مشکلات خود را از آنها بازخواست کرده نتوانند، شما چطور میتوانید بگویید که حکومت دموکراتیک است”؟

این نظر سنجی در سطح ولایات شمال و شمالشرق کشور بصورت کتبی و آنلاین میان والیان جدید تقرر صورت گرفته است اما ولایات بلخ و کندز به سبب سابقه کار و اینکه از سوی سرپرست اداره می شوند شامل این نظر سنجی نمی شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل