اخبار ساحوی

والی فاریاب: اوضاع امنیتی پس از خروج نیروهای خارجی بهبود یافته است

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۹, ۱۳۹۱)

محمد الله بتاش والی فاریاب می گوید که وضعیت امنیتی این ولایت بعد از خروج مکمل نیروهای خارجی بهبود یافته و قوت های افغان در تامین امنیت این ولایت موفق می باشند.

آقای بتاش بهبود امنیت در فاریاب را نمونه ای از موفقیت نیروهای امنیتی پس از سال 2014 م می داند.

او گفت: ” سروصدا های مبنی بر اینکه بعد از بیرون شدن نیرو های خارجی نیرو های افغان نمیتوانند  بطور لازم مسوولیت بدوش بگیرند، در حالیکه وضعیت امنیتی ولایت فاریاب بعد از انتقال مسوولیت بهبود یافته است”.

والی فاریاب همچنان می گوید خارجی ها برای تطبیق برنامه های توسعه ی در کنار دولت افغانستان، ساختارهای موازی ایجاد کرده اند.

او از دولت مرکزی می خواهد تا روند انتقال را در تمامی عرصه ها تطبیق کند.

در همین حال جنرال نور محمد حامد فرمانده نیروهای اردوی ملی در فاریاب می گوید پس از انتقال مسوولیت تامین امنیت، نزدیک به ده عملیات تصفیه یی در این ولایت راه اندازی شده که به شمول مولوی یارمحمد والی نام نهاد طالبان شمار زیادی از افراد کلیدی این گروه کشته شده و برخی نیز بازداشت گردیده اند.

او گفت:”از مدت بیش از پنج ماه می شود که ما ده ها عملیات مستقلانه را در ولسوالی های چهارده گانه و محلاتی که در آنجا تهدیدات بلند وجود داشت، ما عملیات را به جمع نیرو های افغان راه اندازی کردیم و در منطقه میاندره در یک عملیات والی نام نهاد طالبان و بیست و پنج تن این گروه که یک قوت بودند از بین رفتند”.

اما برخی از شهروندان فاریاب ضمن آنکه از روند انتقال مسئولیت ها به نیروهای افغان حمایت می کنند، نگران اند که از گرم شدن هوا تحرکات طالبان دوباره افزایش خواهد یافت.

یک باشنده محل گفت:” شاید اکنون که فصل زمستان است و موتر سایکل های آنها گشت و گذار نمی تواند برای همین امنیت تامین شده ولی با گرم شدن هوا دوباره این ها تشنج می کنند و در پانزده روز پیش طالبان در ساحه جنگ بیرون شده و چند ساعت با نیرو ها جنگیدند”.

ولایت فاریاب در مرحله سوم، شامل برنامه انتقال مسوولیت های امنیتی شد که ولسوالی های غورماچ، پشتونکوت، قیصار و المار بعنوان محلات نا امن این ولایت شامل این روند نشدند، اما اخیرا نیروهای خارجی از تمامی ولسوالی های این ولایت بیرون شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل