رویداد های اخیر

والی کنر: گروه داعش در این ولایت در حال سربازگیری است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

والی کنر از افزایش سربازگیری داعش در این ولایت نگرانی کرده می گوید: تا کنون عملیاتی برای از بین بردن این گروه در کنر راه اندازی نشده است.

وحید الله کلیمزی، والی کنر می گوید: “تا کنون هیچ عملیات بزرگی در کنر راه اندازی نشده است. ولی آمادگی داریم، پلان داریم وضعیت امنیتی تا حال قناعت بخش بوده است.”

آقای کلیمزی می افزاید: “گروه داعش در ولایت کنر جلب وجذب خودش را آغاز نموده تا فعلاً در عمل کدام عملیات و یا کدام حمله ای را بالای قوت های مسلح ما انجام نشده است اما در برخی مناطق دور دست مصروف سرباز گیری اند.”

اما وزارت دفاع ملی می گوید: با راه اندازی یک عملیات در ولایت کنر رهبردوم گروه داعش کشته شده است که داعشی ها شکست های پیهم را در کارنامه امسال شان در شاخه خراسان ثبت کرده اند.

برخی از اعضای مجلس نمایندگان از حضور داعش در شرق و جنوب افغانستان ابراز نگرانی کرده تاکید می کنند که باید جلو رشد این گروه گرفته شود.

حضرت علی، نماینده مردم ننگرهار در مجلس می گوید: “داعش در اچین، شینواری و در قسمت های از کنر و نورستان به شدت تلاش دارد تا به سرباز های شان اضافه شود.”

در تازه ترین مورد داعش مسوولیت حمله مسلحانه بر سفارت عراق در کابل و همچنان حمله انتحاری بر یک مراسم مذهبی مسجد جوادیه هرات راه به عهده گرفت که سبب نگرانی بیشتر شهروندان شده است.

گزارشگر: علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل