اخبار ساحوی

واکنش‌های جهانی در پیوند به وقوع یک انفجار در یک مراسم عروسی در شهر کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

حمله شب گذشته در یک مراسم عروسی در غرب کابل، واکنش‌های جهانی را به همراه داشته است.

سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سفارت امریکا در کابل این حمله به غیر نظامیان را جنایت خوانده و در پیوند به آن شدیدا ابراز نگرانی کرده اند.

تادامامیچی یاماموتو، نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان، گفته است: “حمله که عمدا غیرنظامیان را هدف قرار میدهد یک جنایت و عمیقا نگران کننده است، زیرا این فقط یک عملکرد بزدلانه از سوی دشمن محسوب میگردد. من چنین حملات عمدی بر غیرنظامیان که به هدف گسترش ترس و وحشت در بین مردم رنجدیده انجام میشود را محکوم می‌کنم.”

در همین حال، سفارت ایران در کابل هم این حمله را محکوم کرده و عاملان آن را دشمنان صلح افغانستان گفته است.

سفارت ایران طی خبرنامه ای گفته است: “عاملان این حادثه جنایت کاران در برابر بشریت اند، انها دشمنان صلح و ثبات در افغانستان اند. ما این حمله را محکوم می‌کنیم.”

با این حال، در اعلامیه سفارت امریکا در کابل در این مورد چنین آمده است: “حمله به مراسم عروسی روز گذشته در کابل، یک حمله زشت بود. ما تسلیت عمیق خویش را برای خانواده های قربانیان این حادثه ابراز می کنیم. هیچ کس نباید در مورد هدف چنین حمله های قرار بگیرد.”

همچنان، اتحادیه اروپا در این باره طی نشر خبرنامه ای نوشته است: “عاملان رویداد شب گذشته دشمنان بشریت اند. چنین اعمالی فراتر از محکومیت است. اتحادیه اروچا عمیقترین تسلیت خود را برای بازمندگان این رویداد بیان میکند.”

از سویی هم، سفارت بریتانیا در افغانستان نیز این رویداد را نگوهش کرده و یک خبرنامه چنین گفته است : “مردم بریتانیا حمله شب گذشه در یک محفل عروسی را که باعث کشته شدن ده هاتن از مردم بی‌گناه شد، شدیدا محکوم می‌کند.”

گروه طالبان دست داشتن شان در این حمله را رد می‌کنند. رسانه‌ها گزارش داده اند که گروه داعش مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته است.

حمله شب گذشته در یکی از سالون‌های عروسی در غرب شهر کابل جان بیش از ۶۳ تن را گرفت و دست کم ۱۸۰ تن دیگر را زخمی ساخت. این حمله در حالی صورت گرفته است که از چند روز به این سو تدابیر شدید امنیتی برای برگزاری جشن استقلال در شهر کابل گرفته شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل