رویداد های اخیر

واکنش‌ها در پیوند به حمله بر خبرنگاران در مزار شریف

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۱, ۱۴۰۱)

حمله روز شنبه بر خبرنگاران در مرکز فرهنگی تبیان در شهر مزار شریف با محکومیت کشورها و سازمان‌های بین المللی رو به رو شده است.

دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا یوناما این حمله را غیر قابل قبول خوانده و بر محافظت از خبرنگاران تاکید کرده است.

در همین حال، توماس وست، نماینده خاص امریکا برای افغانستان این حمله را بی معنا خوانده و گفته است: «ما به تاب آوری مردم افغانستان و ظرفیت آنها برای بازگشت باور داریم.»

شارژدافیر اتحادیه اروپا برای افغانستان همچنان حمله بر خبرنگاران و حمله روز پنجشنبه را که منجر به کشته شدن سه تن به شمول والی بلخ شد، تقبیح کرده است.

رافیلا ایودیس در توییتر نوشت: « این خشونت‌ها باید متوقف شود. خبرنگاران جان خود را برای کارشان به خطر می اندازند و باید از آنها محافظت صورت گیرد.»

ایران نیز حمله بر خبرنگاران را محکوم کرده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران عاملان اینگونه حملات را «دشمنان ثبات، امنیت و آرامش» مردم افغانستان توصیف کرد و افزود که آنان «اطلاع رسانی، روشنگری و همزیستی» بین مردم افغانستان را هدف قرار داده اند.

در انفجار روز شنبه در مرکز فرهنگی تبیان در شهر مزار شریف، یک محافظ این مرکز جان باخت و هشت تن دیگر به شمول پنج خبرنگار زخمی شدند.

مسئولیت این حمله را فرد یا گروهی بر عهده نگرفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل