رویداد های اخیر

واکنش امارت اسلامی به گزینش فایق به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۷, ۱۴۰۰)

گزینش نصیر احمد فایق به عنوان سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل با واکنش های تند امارت اسلامی روبرو شده است.

سهیل شاهین نماینده معرفی شده امارت اسلامی برای کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل می‌گوید؛ این سازمان که ادعای بی طرفی دارد، باید سهم افغانستان در سازمان ملل متحد را به نماینده امارت اسلامی واگذار کند.

آقای شاهین حضورفایق در کرسی افغانستان را خلاف اصول میدانند.

وی در توییتی گفته است: ” سازمان ملل متحد یک سازمان جهانی است و اعتبار آن در بی طرفی آن است. من از آن می خواهم که بی طرفی خود را با واگذاری کرسی افغانستان در سازمان ملل به دولت فعلی افغانستان که در سراسر کشور دارای حاکمیت و قانون است، ثابت کند.”

امارت اسلامی در حالی به گزینش آقای فایق واکنش نشان داده اند که نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل در حساب رسمی تویتری ‌اش معرفی آقای فایق را به این سمت تایید کرده است.

بلال کریمی معاون سخنگوی امارت اسلامی میگوید: “سازمان ملل متحد یک سازمان از درجه والایی برخوردار است…چوکی افغان ها در سازمان ملل حق افغان ها است به کسی داده شود که حق اش است به کسی داده شود که نماینده واقعی افغانستان است.”

امارت اسلامی پس از برقراری حاکمیت خود در افغانستان، سهیل شاهین را به عنوان نماینده دایمی حکومت افغانستان به کرسی سازمان ملل معرفی کرده بود. اما این خواست امارت اسلامی از سوی کمیته اعتبار نامه‌های سازمان ملل متحد رد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل