جهان

واکنش ترمپ به حمله موشکی ایران؛ آغوش آمریکا برای صلح باز است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دونالد ترمپ، رییس جمهوری آمریکا گفته است که در حملات موشکی ایران بر پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق، هیچ نظامی این کشور کشته نشده است.

آقای ترمپ روز چهارشنبه، ۱۸ جدی، که در قصر سفید سخنرانی میکرد، هشدار داد که تحریم‌های بیشتر و شدید اقتصادی را بر ایران وضع می‌کند.

ایران به هدف جبران مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، بامداد روز گذشته دو مقر نظامی نیروهای آمریکایی در عراق را آماج حملات موشکی قرار داد.

با آنکه رییس جمهوری آمریکا تهدید کرده بود که اگر ایران اقدام انتقام‌جویانه انجام دهد، با پسخ سخت این کشور مواجه خواهد شد. اما آقای ترمپ روز گذشته خطاب به رهبران ایران گفت که برای کسانی‌که صلح بخواهند، آغوش ما باز است، “به نظر می‌رسد که ایران اقداماتش را کاهش می‌دهد”.

آقای ترمپ گفت که در واکنش به حملات ایران، آمریکا «تحریم‌های بیشتر و شدید اقتصادی» را بر ایران وضع خواهد کرد.

رییس جمهوری آمریکا یک بار دیگر از اقدام کشورش برای کشتن قاسم سلیمانی دفاع کرد و گفت که آقای سلیمانی یک «تروریست بزرگ» بود و به هزاران آمریکایی و غیر آمریکایی آسیب رسانده بود و «بدترین» جنگ را در منطقه رهبری می‌کرد.

ترمپ افزود که سلیمانی قصد طرح ریزی حمله‌های بیشتر بالای آمریکایی ها داشت؛ ازین رو سلیمانی را ساقط کرده است.

در همین حال آقای ترمپ خواستار مداخله‌ی بیشتر ناتو در شرق میانه شده است.

وی همچنین از بریتانیا، آلمان، فرانسه، روسیه و چین خواست که از توافق هسته‌ای موسوم به «برجام» با ایران خارج شوند. زیرا به باور او ایران با پولی که از این توافق به دست می‌آورده است “جهنمی را در یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و عراق” ایجاد کرد.

ترمپ همچنان افزود که به ایران اجازه نخواهد داد تا به سلاح هسته ای دست پیدا کند، او گفت: “هرگز اجازه نخواهیم داد چنین شود.”

رییس جمهوری آمریکا در پایان سخنرانی اش خطاب به ایران و مردم ایران گفت که آمریکا برای ایران آینده خوب و آینده ای که شهروندان این کشور سزاوار آن است، خواهان است.

Trending

خروج از نسخه موبایل