خبرهای تازه

واکنش رییس اجرایی به برگزاری لویه جرگه و اظهارات اخیر محقق

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

رییس اجرایی کشور، عبدالله عبدالله به گروه های سیاسی هشدار داد که برگزاری لویه جرگه و ایجاد حکومت موقت راه حل  بحران کنونی افغانستان نیست و نیز تاکید کرد که حکومت طرفدار جنگیدن افغانها در هیچ کشوری نیست.

آقای عبدالله پس از بازگشت از آمریکا و کانادا در نشست شورای وزیران امروز خواسته های گروه های سیاسی را برای برگزاری لویه جرگه رد کرد و از سخنان اخیر معاونش محقق سخت انتقاد نمود.

رییس اجرایی گفت: “لویه جرگه و حکومت موقت نمی تواند مشکل ما را حل کند. از سیاسیون میخواهیم که سیاست شانرا در مسیر درست قرار دهند و حوصله چند روز دور شدن از حکومت را داشته باشند.”

به تازه گی رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی رییس جمهور پیشین وضعیت سیاسی و امنیتی کشور را بحران زا و اضطراری خواند و تنها راه برای بیرون رفت از آن را برگزاری  لویه جرگه دانست.  

در پیوند به اظهارات اخیر معاون دوم رییس اجرایی، محمد محقق که از جنگیدن افغان ها در عراق و سوریه قدردانی کرده بود، آقای عبدالله بیان نمود که حکومت طرفدار جنگیدن افغانها در هیچ کشوری نیست.

عبدالله تاکید کرد: “این پالیسی حکومت و ریاست اجرایی است که طرفدار جنگ افغان ها در بیرون از کشور نیست. مردم افغان از جنگ خسته شده و میخواهند در صلح زنده گی کنند.”

در حالیکه مجلس نمایندگان نیز سخنان اقای محقق را جنجال بر انگیز گفته و انرا زمینه ساز گسترش جنگ ها، علیه منافع ملی و خوش ساختن دشمنان کشور دانست.

رییس اجرایی در بخش دیگر از سخنان اش آماده نبودن طالبان به روند صلح و حمایت پاکستان از این گروه  را بزرگترین تهدید به روند صلح افغانستان خواند و تایید کرد که پس از راهبرد تازه امریکا وضعیت جنگی افغانستان بهبود یافته است.

وی گفت: “بخش مهم راهبرد امریکا متعلق نبودن به زمان است و این راهبرد تا شکست کامل گروه های تروریستی درافغانستان قابل اجرا خواهد بود.”

او همچنان داعش را تهدید جدی به افغانستان و جهان دانست و اشاره کرد که نظامیان افغان در خط نخست پیکار با این گروه قرار دارد.

گزارشگر: فواد ناصری ویراستار: محمد ذکریا سحری

Trending

خروج از نسخه موبایل