خبرهای تازه

واکنش مجلس سنا درباره احضار سفیر افغانستان از سوی سازمان استخباراتی پاکستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

مجلس سنا، احضار سفیر افغانستان در پاکستان را از سوی سازمان استخباراتی آن کشور، نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان، می‌داند.

به دنبال احضار سفیر افغانستان از سوی سازمان استخبارات نظامی پاکستان، مجلس سنا در این باره واکنش تند نشان داده واین عمل‌کرد را بی‌حرمتی به روابط دیپلوماتیک میان دوکشور و نقض حاکمیت ملی افغانستان خواند.  

فضل‌هادی مسلمیار، رئیس این مجلس، می‌گوید که حکومت افغانستان باید در برابر این اقدام پاکستان با استفاده از هر گزینه دست به کار شود.

آقای مسلمیار، می‌افزاید: ‌”وزارت خارجه پاکستان صلاحیت دارد تا سفیر افغانستان را احضار نماید نه سازمان آی اس آی که سفیر را احضار کند و باید خطوط قرمز افغانستان در نظر گرفته شود.”

درهمین حال شماری از اعضای این مجلس، تأکید می‌ورزند که حکومت افغانستان باید راه‌کاری را روی دست گیرد که شهروندان کشور از وابسته‌گی به پاکستان رهایی یابند.

فیصل سمیع، منشی مجلس سنا، اظهار میدارد: “سفیر افغانستان را سازمان استخباراتی پاکستان احضار کرده و همرایش برخورد زشت کرده و این یک اقدام بی‌شرمانه در برابر افغانستان است درحالی که وزارت خارجه پاکستان این صلاحیت را دارد.”

همچنان، اعضای این مجلس، می‌گویند که عامل بسیاری از چالش‌ها به ویژه نا‌امنی‌ها در کشور،  پاکستان است و هیچ‌گاهی به تعهدات‌اش در برابر افغانستان صادقانه عمل نکرده است.

این در حالی است که عاطف مشعل، سفیر افغانستان در پاکستان، دو روز پیش از سوی سازمان استخباراتی آن کشور مبنی بر آن‌چه که اظهارات آقای مشعل روی بعضی مسایل امنیتی گفته می‌شود احضار شد.  

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل