ورزش

ورزشکاران روسیه و بلاروس از شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۲ بیجینگ محروم شدند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۲, ۱۴۰۰)

در ادامه تنبیه و تحریم ورزش روسیه به دلیل تنش بین این کشور و اوکراین، کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) ورزشکاران ۲ کشور روسیه و بلاروس را از حضور در بازی‌های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۲ بیجینگ محروم کرد.

پیش از این قرار بود ورزشکاران هر دو کشور، تحت پرچم کمیته بین المللی پارالمپیک در بازی‌ها شرکت کنند، اما تهدید کمیته‌های ملی پارالمپیک مبنی بر تحریم مسابقات، هیئت مدیره کمیته بین المللی پارالمپیک را مجبور به تغییر رای کرد.

البته ورزشکاران روسی قبلاً هم به دنبال رسوایی دوپینگ طبق حکم دادگاه داوری ورزش، به صورت بی‌طرف رقابت می‌کردند.

اندرو پارسونز، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک تاکید کرد که این تغییر، ناشی از تشدید فشار کمیته‌های ملی المپیک بود.

پارسونز گفت: “در کمیته بین المللی پارالمپیک ما معتقدیم که ورزش و سیاست نباید با هم ترکیب شوند. با این حال، اکنون جنگ به این بازی‌ها رسیده است و در پشت صحنه بسیاری از دولت‌ها بر رویداد ما تأثیر می‌گذارند. کمیته بین المللی پارالمپیک یک سازمان عضو محور است و ما نظرات سازمان‌های عضو خود را می‌پذیریم. در تصمیم دیروز خود، ما سلامت و بقای طولانی مدت جنبش پارالمپیک را مدنظر قرار دادیم. “

کمیته بین المللی پارالمپیک قصد دارد مجمع عمومی فوق العاده‌ای را برای رای گیری در مورد اینکه آیا رعایت آتش بس المپیک الزامی برای عضویت باشد یا خیر، برگزار کند.همچنین قرار است در مورد تعلیق یا لغو عضویت روسیه و بلاروس در این سازمان رای گیری شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل