خبرهای تازه

وزارت اطلاعات از حکومت های محلی میخواهد به قوانین ازادی بیان احترام گذارند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 

پس از نشر گزارش آریانانیوز درباره منع نشر صدای زمزمه و آهنگ های زنان در رادیوهای محلی قندهار، وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان این کار حکومت محلی قندهار را خلاف قانون اساسی و قوانین نافذ درباره آزادی بیان می داند.

وزارت فرهنگ با تقبیح این رویکرد در یک مکتوب دستور داده است تا  از قانون سرپیچی نکنند، احترام بگذارند و ازتصامیم خودسرانه جلوگیری کنند. 

وزارت اطلاعات فرهنگ دستور والی قندهار را مبنی برمنع نشر زمزمه زنان از رادیوهای قندهار را خلاف قانون اساسی و قوانین نافذ آزادی بیان می داند. 

هارون حکیمی، سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ میگوید، “این کار برای ما قابل پذیرش نیست حکومت های محلی گاهی خودسرانه عمل می کنند ما ضمن تقبیح این کار از آنان خواستیم تا به قوانین افغانستان احترام بگذارند و بی احترامی نکنند” 

ازسوی هم دیدبان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان می گوید: حکومت باید این والی و سرپرست ریاست فرهنگ قندهار را که خلاف قانون اساسی و قوانین نافذ عمل کرده است مجازات کند. 

صدیق الله توحیدی، رییس دیدبان حمایت از رسانه های آزاد میگوید، “آقای رییس جمهور باید این افراد که از حکومت هستند و خلاف آزادی بیان و قوانین این کشور عمل می کنند و قانون را زیر پا می گذارند مجازات کند.” 

گزارش آریانانیوز می رساند که والی قندهار به ریاست فرهنگ دستورداده است تا در رادیوهای محلی از نشر صدای زمزمه و آهنگ خواندن زنان جلوگیری شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل