رویداد های اخیر

وزارت اطلاعات و فرهنگ: نشرات رسانه‌ها برمبنای واقعیت‌ها و منافع ملی باشد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۱۰, ۱۴۰۱)

وزارت اطلاعات و فرهنگ از رسانه‌ها می‌خواهد خبرها و گزارش‌های خود را بر اساس واقعیت‌ها و با در نظرداشت منافع ملی تهیه و نشر کنند.

خیرالله خیر خواه، وزیر اطلاعات و فرهنگ، در نشست مشورتی و هماهنگی که میان مسوولان این وزارت و رسانه‌های کشور روز چهارشنبه (۹ قوس) برگزار شد گفته است که رسانه‌ها در عصر کنونی در آبادی، پیشرفت، حفظ ارزش‌های اسلامی و ملی و هم‌چنان وحدت ملی نقش مهم و کلیدی دارند.

آقای خیرخواه در این نشست گفت: «شما (رسانه‌ها) باید کوشش کنید قلم و زبان خود را به جای استعمال کنید که به نفع مردم باشد نه این‌که سبب بدبختی و فتنه بین مردم شود.»

از سویی هم، مهاجر فراهی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است رسانه‌ها بر بنیاد اصول و ارزش‌های اسلامی می‌توانند از کم‌کاری حکومت انتقاد کنند تا در نهاد‌ها اصلاحات بوجود آید و پالیسی امارت اسلامی به‌ هیچ‎ عنوان تصادم با رسانه‌ها نبوده و نیست.

آقای فراهی در این مورد می‌گوید: «پالیسی امارت اسلامی این است که به هیچ صورت با رسانه تصادم نمی‌خواهیم بل کار را مشترک به پیش می‌بریم.»

با این حال، سخنگوی امارت اسلامی خاطر نشان کرده است که تمامی نهادهای دولتی مکلف هستند تا اطلاعات را به موقع به دسترس رسانه‌ها قرار دهند.

ذبیح الله مجاهد ابراز کرد: «دسترسی به اطلاعات کمتر است و مشکلات وجود دارد و کمیسیون دسترسی به اطلاعات مشکلات خود را دارد و کارمندان آن از ۵۱ نفر به ۱۸ تن کاهش یافته است.

وی افزود: «تا حدتوان ارگان‌ها مکلف شوند که اطلاعات را به دسترس رسانه‌ها قرار دهند و رسانه‌ها در خلا قرار نگیرند.»

آقای مجاهد نیز گفته است قانون رسانه‌های همگانی زیر بررسی در ریاست الوزرا است و پس از بررسی توشیح خواهد شد.

وی می‌گوید: «قانون رسانه‌های همگانی زیر بررسی ریاست الوزرا است و هرگاه در اختیار وزارت اطلاعات و فرهنگ قرار گیرد ما در همان هفته این قانون را با رسانه‌ها شریک می‌کنیم.»

گفتنی است که وزارت اطلاعات و فرهنگ در تازه ترین مورد نشرات رادیوی آزادی و صدای امریکا را در سیزده شهر بزرگ افغانستان مسدود کرده است. به گفته این وزارت، نشرات این دو رسانه بر مبنای واقعیت‌ها نبوده و از این رو نشرات شانرا مسدود کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل