اخبار ساحوی

وزارت انکشاف دهات قرارداد ۳۵ پروژ عالم‌المنفعه را امضا کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت احیاء و انکشاف دهات، امروز(یکشنبه، ۱۴ میزان) قرارداد ۳۵ پروژه را به ارزش ۳۴۲ میلیون افغانی امضا کرد.

مسئولان در وزارت انکشاف دهات، می‌گویند که در سال جاری کار هشت‌هزار پروژه را در  کشور آغاز کرده اند که بیشتر این پروژه‌ها تا پایان سال مالی تکمیل خواهد شد.

این پروژه‌ها در بخش‌های ترانسپورت، آب آشامیدنی، سربندها و ساخت دیوارهای استنادی در ۹ ولایت کشور تطبیق می‌شوند. هزینه این پروژه‌ها را حکومت افغانستان به کمک کشورهای ایتالیا و هندوستان تمویل می‌کند.

همچنان، مسئولان در این وزارت می‌افزایند که تا اکنون این وزارت ۷۰ در صد بودجه انکشافی اش را مصرف کرده است.

مجیب الرحمان کریمی، وزیر انکشاف دهات، میگوید: “ما قراداد این پروژه ها را انجام دادیم اما از شرکت‌های که کار این پروژه‌ها را عملی می‌کنند و شوراهای محلی خواست ما این است در قسمت نظارت از پروژه‌ها با وزارت همکاری کنند.”

در همین حال، شماری از مسئولان شرکت‌های قراردادی می‌گویند که کار تمامی پروژه‌ها را در زمان معین آن و بر اساس قرارداد تطبیق خواهند کرد.

محمد مسعود، مسئول یکی از شرکت‌های قراردادی، اظهار میدارد: “ما بر تطبیق کارها در سراسر کشور متعهد هستیم که با همکاری مردم کارها را در زمان معین آن تکمیل کنیم”

از سویی هم، نماینده گان شوراهای محلی، می‌گویند که با تکمیل شدن این پروژه‌ها در زندگی ده‌هاهزار شهروند تغییرات مثبت خواهد آمد.

عزت الله، عضو شورای محلی، می‌گوید: “ما به این پروژها نیاز زیادی داریم و موضوع آب پاک و نوشیدنی برای ما بسیار مهم است، با تطبیق این پروژه‌ها مشکلات ما حل خواهد شد.”

این در حالی است که وزارت انکشاف دهات تأکید می‌کند که با تطبیق این پروژه‌ها ۸۳هزار مورد روزکاری برای شهروندان کشور فراهم خواهد شد و مشکل نزدیک به ۷۵هزار تن از نبود اشتغال نیز مرفوع  خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل