رویداد های اخیر

وزارت تجارت برای ازمیان برداشتن تمام موانع تجارتی با پاکستان تلاش می‌کند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۶, ۱۳۹۹)

وزارت تجارت و صنعت افغانستان میگوید که در چندین هفته گذشته قسمتی از موانع فرا راه روابط تجارتی میان افغانستان و پاکستان از میان برداشته شده است.

این وزارت تاکید کرده است که برای ازمیان برداشتن تمام موانع تجارتی با پاکستان تلاش می‌کند.

مقامهای افغان همچنان ابراز امیدواری کرده اند که با این پیشرفت، صادرات افغانستان به پاکستان در سال آینده دو برابر خواهد شد.

فواد احمدی، سخنگوی وزارت تجارت و صنعت در این مورد میگوید: “وزارت تجارت و صنعت تحت رهبری نثار احمد غوریانی تلاش میکند که تا همه موانع فراراه سکتور خصوصی در بخش تجارت را با پاکستان از میان بردارد .”

مقامهای وزارت تجارت همچنان میافزایند که در آینده نزدیک یک هییت افغانی از پاکستان دیدار خواهد کرد و در مورد روابط بازرگانی با مقامهای پاکستانی بحث خواهد کرد.

نقیب الله صافی، رییس اتاق مشترک تجارت و صنعت افغانستان و پاکستان، گفت که:” هییتهای تجاری دو کشور در نشست پسین شان موافقه کردند تا همه مشکلات را میان تجاران دو کشور حل میکنند و برای گسترش روابط تجارتی و اقتصادی تلاش خواهند کرد”.

این در حالی است افغانستان و پاکستان به ارزش یک میلیارد دالر امریکایی دادوستد تجارتی دارند، اما مقامهای افغانی ابراز امیدواری میکنند که صادرات افغانستان به پاکستان در سال آینده به ۴۰۰ میلیون دالر افزایش خواهد یافت.

قبل از این ارزش دادوستد میان افغانستان و پاکستان به سه میلیارد دالر می رسید.

Trending

خروج از نسخه موبایل