رویداد های اخیر

وزارت تجارت: به ‌زودی نمایشگاه دایمی قالین را ایجاد می‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۵, ۱۴۰۱)

مسوولان در ریاست صنعت و تجارت بلخ می‌گویند که به ‌زودی یک نمایشگاه دایمی قالین را برگزار خواهند کرد تا از این طریق بتوانند برای این کالای اقتصادی کشور بازاریابی کنند.

نصیراحمد نیازی، معاون مالی واداری ریاست صنعت و تجارت بلخ امروز (یک‌شنبه، ۱۵ عقرب) گفت که برای ایجاد نمایشگاه دایمی قالین، تلاش‌ها با اتحادیه قالین بافان جریان دارد.

آقای نیازی دراین مورد می‌گوید: «ما باید یک مارکیت داشته باشیم که یک نمایشگاه دایمی برای قالین باشد، این کار را آغاز نمودیم و کارش ۷۰ درصد پیش‌رفته و محل ایجاد این نمایشگاه را انتخاب نمودیم و تلاش ریاست ما با اتحادیه قالین بافان جریان دارد.»

درهمین حال، مسوولان اتحادیه قالین بافان شمال گفته‌اند که در مقایسه با سال گذشته تولیدات قالین ۲۵ درصد افزایش داشته است.

محمدانور رحیمی، مسوول اتحادیه قالین بافان شمال گفت: «تولیدات قالین از زمان که امارت اسلامی آمده ۲۵ فیصد افزایش یافته است.»

به گفته مسوولان اتحادیه قالین بافان، بخشی از این قالین‌های دست بافت افغانستان به گونه‌ای قاچاق به کشور‌های همسایه انتقال داده می‌شود و بعد به‌نام همان کشورها به بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

از سویی هم، برخی از فروشنده‌گان قالین در ولایت بلخ از نبود بازار فروش برای تولیدات این صنعت ابراز نگرانی می‌کنند.

به گفته آنان، در حالی که تولیدات قالین در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته اما بازار فروش داخلی و خارجی برای آن وجود ندارد.

گفتنی است که قالین‌های دست بافت شمال کشور از شهره خاص برخوردار است که با رنگ‌ها و سبک‌های مختلف تولید می‌شود و درگذشته مشتریان زیادی در بازارهای جهانی داشت.

Trending

خروج از نسخه موبایل