رویداد های اخیر

وزارت تحصیلات عالی: امتحان کانکور سیزدهم میزان آغاز خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۸, ۱۴۰۱)

وزارت تحصیلات عالی اعلام کرده است که امتحان کانکور سال ۱۴۰۱ در روز های سیزدهم تا پانزدهم ماه میزان از داوطلبان اخذ خواهد شد.

به گفته سخنگوی این وزارت، روند بایومتریک شرکت کنندگان این آزمون در ولایت های درجه اول کشور روز های یازدهم و دوازدهم میزان انجام خواهد شد. تاریخ سیزدهم این ماه روند بایومتریک داوطلبان در ولایت های درجه دوم تطبیق خواهد و همین گونه داوطلبان در ولایت های درجه سوم هم چهاردهم میزان روند بایومتریک را پشت سر خواهند گذاشت.

احمد تقی، سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گفت: “به تمامی متعلمین مژده میدهم که امتحان کانکور ملی در سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه میزان سال جاری اخذ می‌گردد. روند بایومتریک در ولایت های درجه اول به تاریخ یازدهم و دوازدهم، در ولایت های درجه دوم به تاریخ سیزدهم و در ولایت های درجه سوم به تاریخ چهاردهم انجام می‌شود.”

امتحان سراسری کانکور در کشور هر سال در اول ثور آغاز می‌شد و محصلین تازه در روز پانزدهم ماه اسد همزمان با آغاز دوره خزانی داخل پوهنتون می‌شدند، اما امسال با گذشت بیش از پنج ماه از آغاز سال تعلیمی مشخص شده که این امتحان چگونه و در چند مرحله برگزار خواهد شد.

هدایت الله پکتین، استاد پوهنتون گفت: “خوشبختانه با وجود تحولات زمینه برگزاری امتحان کانکور مساعد شده است. حکومت باید با تمام توان تلاش کند تا شفافیت این روند را تامین کند.”

پیشتر مقام های اداره ملی امتحانات گفته بودند که این اداره کار روی چگونگی برگزاری و پروسه تخنیکی امتحان کانکور را آغاز کرده اند تا امسال متفاوتر از سال های قبل و به گونه همزمان در ۳۳ ولایت کشور امتحان کانکور را برگزار و داوطلبان بیشتری را جذب کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل