خبرهای تازه

وزارت تحصیلات عالی: درگذشت داکتر فایض ضایعه بزرگ برای جامعه علمی کشور است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

داکتر شریف فایض، وزیر پیشین تحصیلات عالی و بنیانگذار دانشگاه امریکایی افغانستان، از اثر بیماری که عاید حالش گردیده بود روز گذشته به عمر هفتاد و سه سالگی درگذشت.

ریاست جمهوری نیز با نشر اعلامیه‌ی گفته است که رییس‌جمهور غنی، تسلیتش را به خانواده، دوستان مرحومی و جامعه علمی افغانستان تقدیم کرده و برای آنان صبر جمیل خواسته است.

با این حال، گفته می‌شود که داکتر فایض تلاش کرد تا جوانان افغان علم و دانش عصری را فرا گرفته و برای بازسازی افغانستان سهم خود را اداء کنند.

بر اساس معلومات وزارت تحصیلات عالی داکتر شریف فایض، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ میلادی  به عنوان وزیر تحصیلات عالی کشور ایفای وظیفه کرده است.

از سویی هم، داکتر فایض، از شخصیت‌های علمی و دانشمند فرهیخته کشور شناخته می‌شد که معتبرترین نهاد تحصیلات عالی یعنی دانشگاه امریکایی افغانستان را در سال ۲۰۰۶ میلادی در کشور تهداب گذاری کرد. 

ضیاء ساحل، رییس نشرات وزارت تحصیلات عالی می‌گوید: “نبود داکتر فایض، فقدان حضور شان ضایعه بس بزرگ برای جامعه علمی کشور و مردم افغانستان است. داکتر فایض یک محقق و پژوهشگر توانا و شخص متین و دانایی بود.”

این در حالی‌ست که ریاست جمهوری و شهروندان کشور ازجمله نویسنده‌گان درگذشت داکتر‌ فایض را ضایعه بزرگ علمی در کشور دانسته و نبود وی را  کمبود بی بدیل در عرصه علم و دانش در کشور گفته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل