رویداد های اخیر

وزارت خارجه امریکا: رسیدگی به بحران افغانستان اولویت ماست

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۴, ۱۴۰۲)

ودانت پاتل؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا روز دوشنبه (۲۳ اسد) در یک نشست خبری گفته است که حمایت از مردم افغانستان، از جمله کمک و رسیدگی به بحران‌ انسانی و اقتصادی در این کشور اولویت فوری برای واشنگتن است.

در همین حال، آقای پاتل در پاسخ به پرسشی درباره‌ اظهارات اخیر زلمی خلیلزاد؛ نماینده‌ پیشین امریکا برای صلح افغانستان گفته که اظهارات او بیانگر موضع رسمی واشنگتن نیست.

خلیلزاد به‌تازگی گفته است که سیاست‌مداران افغانستان باید به این کشور برگردند و با امارت اسلامی برای تشکیل حکومت مذاکره کنند.

او گفته است که ایالات متحده دیگر متعهد نیست که سیاست‌مداران را به افغانستان بفرستد یا به آنان کمک کند که به افغانستان بروند.

این اظهارات خلیلزاد واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا در پاسخ به این پرسش که آیا خلیلزاد به‌عنوان یک مقام رسمی امریکایی صحبت می‌کند، گفته که او چنین کاری نمی‌تواند و به نمایندگی از وزارت خارجه یا دولت ایالات متحده صحبت نمی‌کند.

آقای پاتل افزوده: «آنچه من‌ خواهم این است که ایالات متحده در نهایت می‌خواهد افغانستانی را ببیند که با خودش در صلح باشد، با همسایگانش در صلح باشد و بتواند روی پای خود ایستاده شود و سیاست ما در قبال افغانستان حول این هدف است. حمایت از مردم افغانستان، از جمله کمک و رسیدگی به بحران‌های انسانی و اقتصادی جاری افغانستان، یک اولویت فوری برای ما است.»

معاون سخنگوی وزارت خارجه‌ امریکا افزوده که ایالات متحده همچنان بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده‌ کمک‌های بشردوستانه به افغانستان است.

او گفته که امریکا از ماه آگست سال ۲۰۲۱ بیش از ۱.۹ میلیارد دالر کمک‌های نجات ‌بخش به مردم افغانستان ارائه کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل