اخبار ساحوی

وزارت خارجه امریکا: “واشنگتن تصمیم ندارد ازافغانستان به طور کامل بیرون شود.”

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه امریکا میگوید برنامه های پیش بینی شده امریکا درافغانستان طوری خواهد بود که پس از سال 2014 و انتقال روند سیاسی به حکومت جدید، افغانستان دچار بحران جدی سیاسی،امنیتی و اقتصادی نشود.

مصطفی پوپل معاون بخش افغانستان در وزارت خارجه امریکا در جریان یک کنفرانس تلیفونی با خبرنگاران در ولایت بلخ  اطمینان داد که واشنگتن تصمیم ندارد از افغانستان به طور کامل بیرون شود.

به گفته وی واشنگتن می خواهد از دستاورد های ده سال گذشته محافظت شود و درسال های پس از 2014 نیز از لحاظ امنیت، انکشاف و دیموکراسی و ثبات پایدار  پیشرفت های بیشتر صورت گیرد .

آقای مصطفی پوپل معاون بخش افغانستان در وزارت خارجه امریکا بیان داشت که” واشنگتن روی روند انتقال قدرت سیاسی از حامد کرزی به رییس جمهور آینده افغانستان بسیار حساس است و دراین مورد منتظر ارزیابی های سازمان ملل است تا از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به صورت گسترده اعلام حمایت کند و پیمان امنیتی که بخش مهم پیمان استراتیژیک میان دو کشور است را امضا کند.”

این دیپلومات امریکایی میگوید “واشنگتن درمشورت نزدیک با کمیسیون انتخابات،حکومت افغانستان و سازمان ملل قرار داشته و تلاش دارد تا تصامیم تازه درمورد انتخابات افغانستان مطابق قانون اساسی و خواست مردم باشد.”

آقای پوپل میگوید امریکا در هماهنگی با کشورهای همسایه افغانستان اهداف واضح و روشنی درافغانستان دارد که درهماهنگی با مردم وحکومت افغانستان استراتیژی خود را عملی میکند.

به باور وی موجودیت فساد اداری بزرگترین چالش سر راه تطبیق تمام برنامه ها درافغانستان شده که امریکا از حکومت افغانستان خواهان جدیت درمبارزه با این پدیده است.

این گفته ها در حالی مطرح میشود که با نزدیک شدن  به سال 2014 یعنی خروج نیروهای بین المللی از افغانستان و برگزاری انتخابات رییس جمهور آینده کشور تشویش مردم روز به روز فراگیر شده و در باره آینده افغانستان نگران اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل