رویداد های اخیر

وزارت خارجه امریکا ۳عضو داعش را شامل فهرست تروریستان بین‌المللی ساخت

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲, ۱۴۰۰)

وزارت امور خارجه امریکا رهبر و دو عضو رهبری گروه داعش )شاخه خراسان( را در فهرست تروریستان بین‌المللی خود قرار داده و اعلام کرد که ایالات متحده امریکا از تمام ابزارهای دست‌داشته‌ی خود برای هدف قرار دادن تروریستانی که دست به کشتار غیرنظامیان می‌زنند، استفاده خواهد کرد.

نید پرایس، سخن‌گوی این وزارت روز گذشته (دوشنبه، ۱ قوس) در یک نشست خبری گفت که ثناالله غفاری مشهور به شهاب‌المهاجر که رهبری داعش شاخه خراسان را بر عهده دارد، سلطان عزیز اعظم، سخنگوی این گروه و مولوی رجب از اعضای رهبری این گروه سه نفری اند که شامل فهرست تروریستان بین‌المللی شده‌اند.

پرایس گفت که این اقدام کمک خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که افغانستان بار دیگر مکانی برای تروریزم بین‌المللی نمی‌شود.

براساس معلومات وزارت خارجه‌ی امریکا، شهاب‌المهاجر در ماه جون ۲۰۲۰ به‌حیث رهبر داعش شاخه خراسان منصوب شده و مسئول عملیات داعش در سراسر افغانستان و ترتیب بودجه برای عملیات این گروه است.

مولوی رجب، یکی از فرماندهان کلیدی داعش شاخه خراسان در ولایت کابل در پایتخت افغانستان است. او عملیات‌های داعش را برنامه‌ریزی می‌کند و همچنین مسئولیت فرماندهی گروه‌هایی را دارد که در کابل حملات خود را انجام می‌دهند.

علاوه بر این، وزارت خزانه‌داری امریکا عصمت‌الله خالوزی، یک فراهم‌کننده حمایت‌های مالی داعش را نیز تحریم کرده است.

خالوزی تسهیل‌کننده‌ی مالی بین‌المللی برای داعش شاخه خراسان است.

براساس معلومات وزارت خارجه امریکا، او حواله‌‌های تجاری داعش در ترکیه را برای انتقال وجوه مالی به داعش به پیش می‌برده است و در امارات متحده عربی، طرح مالی را اجرا کرده است که شامل ارسال اقلام گران‌بها به مقاصد بین‌المللی برای فروش دوباره جهت به‌دست آوردن وجوه مالی برای داعش بوده است.

علاوه بر این، او در قاچاق انسان برای داعش و به‌ صورت مشخص قاچاق انسان از افغانستان به ترکیه نقش داشته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل