خبرهای تازه

وزارت خارجه: تاکنون برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهور غنی به امریکا وجود ندارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 منابع، می‌گویند که سفر احتمالی رئیس‌جمهور غنی، به امریکا به تعویق افتاده است.

شماری از آگاهان می‌گویند که عدم استقبال ارگ از گفت‌وگوهای امریکا و طالبان در قطر سبب شده تا دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا، آقای غنی، را از نزدیک ملاقات کند.

این آگاهان امور سیاسی، همچنان می‌گویند که این سفر به دنبال مخالفت‌های حکومت در کار گفت‌وگوهای صلح صورت می‌گیرد و دعوت حسنه نیست.

رحمت الله بیژن‌پور، یک تن آگاه سیاسی، می‌گوید: “روند گفت‌وگوهای صلح از سوی رئیس جمهور استقبال نشد و مورد نارضایتی کاخ سفید قرار گرفت و رئیس جمهور هم از ادامه انفجارها و ناامنی‌ها و هم مذاکرات که است سبب می‌شود که امریکایی‌ها عصبی شوند و خواستند رئیس جمهور را فرا بخوانند و این یک سفر حسنه نیست بلکه اعلام احضار شده می‌تواند.”

در همین حال شماری از اعضای مجلس نماینده‌گان، می‌گویند که رئیس‌جمهور غنی، از سوی رئیس‌جمهور ترمپ، احضار شده تا مانع تصامیم امریکا نشود. همچنان، اعضای مجلس تأکید می‌ورزند که امریکا تلاش دارد تا دیدگاه و فیصله‌های اش را بر حکومت افغانستان عملی‌سازد.

فدامحمد الفت، رئیس کمیسیون امنیت داخلی این مجلس، اظهار میدارد: “موارد اختلافی که در توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان وجود دارد و رئیس جمهور خواسته تا به این مشکل رسیده‌گی شود و به امریکا می‌رود.”

اما، وزارت امور خارجه می‌گوید که تا اکنون برنامه‌ای برای سفر رئیس‌جمهوری کشور، به امریکا وجود ندارد.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این وزارت، می‌گوید: “درباره سفر رئیس جمهور کدام اجندای روی دست نیست و تصمیم خوداش است که چه وقت به امریکا سفر می‌کند.”

با این همه، ریاست جمهوری نیز تا حال در مورد سفر رئیس‌جمهور غنی، به امریکا چیزی نگفته است.

به اساس گفته‌های شماری از منابع حکومتی، قرار بود رئیس جمهور غنی به امریکا برود و در باره چگونه‌گی گفت‌وگوهای صلح در قطر با آقای ترمپ، دیدار کند.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل